וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד יולי - 0.5%-0.7%

מוטי בסוק

11.8.2008 / 10:50

הסיבות למדד הגבוה: עלייה חריגה במחירי הפירות והירקות וייסוף חד בשער השקל. הנגיד לא צפוי לשנות את שער הריבית באוגוסט

עלייה חריגה במחירי הפירות והירקות וייסוף חד בשער השקל (1.7%) בחודש האחרון הם הסיבות העיקריות לעלייה הניכרת, 0.5%-0.7%, הצפויה במדד המחירים לצרכן לחודש יולי.

המדד יפורסם ביום שישי על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בבנק ישראל מעריכים כי הנגיד, סטנלי פישר, לא ישנה את הריבית במשק בספטמבר, בהודעה שהוא צפוי לפרסם ב-25 באוגוסט, והיא תישאר ברמה של 4.0%.

מדד המחירים לצרכן במאי היה גבוה מאוד, 0.7%, אך מדד יוני הפתיע כשעלה ב-0.1% בלבד. במשרדים הכלכליים בירושלים צופים כי מדד יולי ישוב ויהיה גבוה מאוד, 0.5%-0.7%. הסיבה לכך היא העלייה החריגה במחירי הירקות והפירות, הייסוף בשקל, שישפיע על מחירי מוצרים רבים, העלייה במחירי הדלקים והעליות במחירי החשמל והתחבורה הציבורית.

עליות המחירים יקוזזו מעט על ידי הירידה העונתית במחירי ההלבשה וההנעלה בשל תחילת מכירות הקיץ והירידה במחירי התרופות.

מתחילת 2008 עלה מדד המחירים לצרכן בצורה ניכרת, ב-2.3%. ההערכה היא כי בכל 2008 הוא יעלה ב-4.0% - הרבה מעל לגבול העליון של יעד האינפלציה השנתי של הממשלה, 1.0%-3.0%. בבנק ישראל מעריכים כי רק בעוד כשנה יחזור המדד לתחום יעד הממשלה.

בבנק ישראל מעריכים כי פישר לא ישנה את הריבית במשק בסוף החודש ויותירה ברמתה הנוכחית, 4.0%, לאחר שלוש העלאות רצופות של 0.25%, ובסך הכל העלאה של 0.75%. ההערכה בבנק היא כי לא צפויים שינויים גדולים בריבית עד סוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית
  • מדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully