וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי העברת התקציב בחודש הקרוב מסוכנת לישראל"

רותם סלע

11.8.2008 / 10:22

כך אמר אוריאל לין בפגישה בין ראשי ארגון לשכות המסחר עם שר האוצר. קרא למגזר העסקי להתאחד סביב אישור מסגרת התקציב

בפגישה בין ראשי ארגון לשכות המסחר עם שר האוצר, רוני בר און, והנהלת משרדו אתמול, הזהיר לין כי אי העברת התקציב בחודש הקרוב מסוכנת למעמדה הכלכלי והפיננסי של ישראל. "במקרה והמסגרת התקציבית לא תאושר באוגוסט צפויה פריצה תקציבית חסרת תקדים אשר תערער את היציבות הפיסקאלית ואת מעמדה הכלכלי של ישראל, ועלולה לפגוע בדירוג האשראי של ישראל בקרב הקהילה הפיננסית העולמית - ובסיכוייה להתקבל לארגון ה-OECD", אמר לין.

לין שחזה כי במקרה בו יועמד בסכנה גם דירוג האשראי של ישראל הוסיף קריאה למגזר העסקי, "בתקופה זו של דמדומי שלטון ושפע של חקיקה פופוליסטית נטולת כל אחריות תקציבית, על המגזר העסקי לאחד כוחות ולהתלכד סביב המשימה המרכזית שהיא קודם כל להעביר את תקציב 2009 עוד בחודש אוגוסט שנה זו ולא לבוא בתביעות נוספות אל האוצר".

דבריו של לין נאמרים על רקע חולשתה הפוליטית של הקואליציה, וכן החלפתו הקרבה של אולמרט. במושב הכנסת האחרון חוותה הכנסת מבול של הצעות חוק פרטיות, שעברו בחלקן הגדול בעקבות התפרקות המשמעת הקואליציונית, באוצר מעריכים את מחירן במיליארדים.

כמו כן, עתידה של הכנסת הנוכחית לא ברור, והיא צפויה לעבור טלטלות בזמן הקרוב עם הבחירות בקדימה והחלפת יו"ר קדימה. להערכת גורמים פוליטיים במקרה שהמועמד של קדימה שיבחר לא יצליח להרכיב קואליציה צפוי תקציב המדינה לעבור בכנסת רק במהלך שנה הבאה לאחר הבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • לין
  • תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully