וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנה קרופאלניק, מנורה מבטחים: צפויה צמיחה איטית בארה"ב ברבעון השלישי

TheMarker

11.8.2008 / 11:09

יחד עם זאת אם המגמה של התחזקות הדולר, והירידה בהסחורות תמשך, השווקים יתחילו לתמחר התאוששות

שבוע תנודתי נחתם בעליות. להערכת לנה קרופאלניק, מנורה מבטחים, העליות נתמכו על ידי הירידה במחירי הסחורות, כאשר יום שישי היה אחראי למרבית העלייה השבועית בשווקים, ולמרבית הירידה השבועית במחירי הסחורות. מספר פעמים בעבר דיברה האנליסטית על הקורלציה השלילית של שוקי המניות עם מחירה של חבית נפט. כמו כן, דיברה על הקורלציה השלילית של שער הדולר עם מחיר הנפט.



ביום שישי הדולר התחזק מול מרבית המטבעות, והנפט ירד ל-115.4 דולר המהווה שפל של 3 חודשים. בתגובה, שוקי המניות חגגו. אפילו דו"חות גרועים מאוד וקיצוץ הדיווידנד אצל פאני מאי ופרדי מאק לא הצליחו להעיב על השמחה.



הפד השאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2% ורמז כי לא יהיו העלאות בקרוב. החוזים על הריבית העניקו הסתברות של כ-48% להעלאת ריבית ב-16 לספטמבר לפני הכרזת הריבית בשבוע שעבר. לאחר שברננקי דיבר, ההסתברות להעלאת הריבית ב-0.25% בספטמבר ירדה לכ-18%. במנורה מבטחים חושבים כי לא נראה העלאות עד סוף השנה.



שינוי שער חליפין של הדולר מול היורו (הקו כתום) ושל הדולר מול השקל (הקו הלבן)-מתחילת השנה:







סחורות
מחירי מרבית הסחורות ירדו השבוע, כאשר מדד ה-CRB, העוקב אחר ביצועיהם של 19 סחורות, ירד
ב-6.9%. הנפט ירד ב-7.9% ל-115.4 דולר, לאחר שירד מרמה של 147 דולר שאליה הגיע לפני כחודש. כמו כן, נרשם מימוש אגרסיווי בסחורות החקלאיות, התירס ירד ב-11.8%, הסויה ירדה ב-11.7%.
נראה שהכסף הספקולטיווי ממשיך לצאת מהסחורות וממניות שקשורות לתחום למרות שמרביתן מפרסמות דו"חות שיא ומעלות תחזיות לרבעונים הקרובים. אפילו המלחמה שפרצה ביום שישי בין רוסיה לגיאורגיה לא הצליחה לשנות את כיוונו של מחיר הנפט. צינור הנפט שמוביל נפט מרוסיה לאירופה אומנם הופצץ ביום שבת כאשר כל השווקים היו סגורים אך להערכת קרופאלניק העניין לא צפוי להשפיע מהותית על המסחר שיפתח מחר בעיקר בגלל העובדה שגיאורגיה נסוגה ולכן הלחימה ככל הנראה לא תמשך.



סחורות עיקריות בשבוע שעבר:







המסקנה וההערכה של לנה קרופאלניק:

צופים כי הצמיחה ברבעון השלישי תהיה חלשה בארה"ב ובאירופה, ולא תהיה זו הפתעה לראות גם מספרים שליליים בארה"ב. יחד עם זאת אם המגמה של התחזקות הדולר, והירידה במחירי הסחורות תמשך, השווקים יתחילו לתמחר התאוששות כלכלית בשנת 2009.



עונת הדו"חות בארה"ב כבר כמעט מאחורינו, ו-72% מהחברות במדד S&P500 הצליחו להכות את התחזיות של האנליסטים. ניתן לייחס זאת לפסימיות יתר שהייתה בקרב האנליסטים לקראת עונת הדו"חות. מלבד סקטור הפיננסים וחברות צריכה מחזורית כל הסקטורים רשמו צמיחה ברווחים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully