וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי חולים: לבטל הקמת בית החולים באשדוד

רוני לינדר-גנץ

11.8.2008 / 11:30

בכיר במשרד הבריאות: "אנחנו מוטרדים מאוד ממה שיקרה לבתי החולים קפלן וברזילי, שייאלצו להתמודד עם פחות מטופלים ועם בריחת כוח אדם"

"הקמת בית החולים באשדוד תהיה טעות ובכייה לדורות שעליה מסכימים כל המקצוענים הן במשרד הבריאות והן במשרד האוצר. שרי הבריאות והאוצר חייבים לעצור מכרז זה". כך כתבו אתמול מנהלי בתי החולים הממשלתיים במכתב חריף לשר הבריאות יעקב בן יזרי ולשר האוצר רוני בר-און, בו הם דורשים את התערבותם "לפני שעובדות ייקבעו בשטח".

בשבוע שעבר הודיעה ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, הבריאות ומינהל מקרקעי ישראל כי החליטה לפרסם מכרז פומבי להקמת בית חולים באשדוד. זאת לאחר מאבק תקשורתי, פוליטי ומשפטי ממושך שניהלו תושבי אשדוד, ולאחר שנים של התנגדות נחרצת מצד משרד האוצר להקמתו של בית החולים. בעוד שתושבי אשדוד עומדים על כך שעירם זקוקה לבית חולים ושבתי החולים באזור מרוחקים מדי ואינם עונים על צרכיהם, במשרד האוצר סבורים עד היום כי הקמת בית החולים בעיר אינה כדאית כלכלית, תעיק על תקציב מערכת הבריאות ותפגע בבתי חולים אחרים.

במשרדי הבריאות והאוצר ניגשים למכרז בחוסר רצון מופגן. לדברי בכיר במשרד הבריאות, "אנחנו חושבים שיש מקום להקים עוד שלושה בתי חולים ברחבי הארץ, אבל לא חושבים שאשדוד זה המקום האידיאלי. זה נכפה עלינו פוליטית, וחבל. במשרד מוטרדים מאוד ממה שיקרה לבתי החולים השכנים קפלן וברזילי, שגם כך בקושי מתפקדים ועכשיו ייאלצו להתמודד עם פחות מטופלים ועם בריחת כוח אדם מהם".

לדברי אחד עשר מנהלי בתי החולים הממשלתיים, בהם פרופ' גבי ברבש מאיכילוב, פרופ' רפי ביאר מרמב"ם, ד"ר יצחק זיידס משיבא, ד"ר שמעון שרף מברזילי וד"ר דני דוידזון מאסף הרופא, "בתקופה כזו, בה הולך וגובר המחסור בכ"א רפואי (אחיות ורופאים), הדבר היחידי שיקרה כתוצאה מהקמת בית החולים, היא תחרות לא הוגנת על כוח אדם זה, ומשיכת כוחות הרפואה המפעילים היום את כל בתי החולים בסביבה, בהסכמים שאינם תואמים את הסכמי השכר המקובלים במערכת הציבורית אל עבר בית החולים באשדוד".

"אנו מופתעים מכך שבתקופה כזו, בה לא רק שיש ויכוחים על תקציבי מערכת הבריאות ואין מאפשרים פיתוח של יחידות ומיטות חדשות ואפילו מחוקקים חוקים שלא יאפשרו למנהל בית חולים שום מרווח ניהולי תקין, שני משרדי הממשלה מפרסמים מכרז להקמת בית חולים שאין לו מקום ולא הצדקה קיומית".

באשדוד הגיבו בחריפות על המכתב, וכינו אותו "מביש": "מפתיע אותי לראות כי רופאים במדינת ישראל הפכו להיות כלכלנים ופוליטיקאים ושכחו את שבועתם ותפקידם להצלת חיי אדם", אמר יו"ר מטה המאבק להקמת בית חולים באשדוד ומ"מ ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. "כרופא וכמי שנשבע להציל חיי אדם אני מתבייש כי הפוליטיקה ושיקולים לא עניינים חדרו למסדרונות בתי החולים בישראל. לא ייתכן כי עיר בת רבע מליון תושבים תהיה בלי בית חולים. זוהי פוליטיקה בחלוק לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully