וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית כי"ל איבדה 30% תוך חודשיים - האחים עופר מחקו 16.6 מיליארד שקל על הנייר

יובל מעוז

11.8.2008 / 11:31

שוויה של יצרנית האשלג נחתך בכ-32 מיליארד שקל משיאה



מניית שבשליטת של האחים עופר הגיעה לפני פחות מחודשיים לשיאה, והחברה נסחרה לפי שווי של יותר מ-100 מיליארד שקל. אך בשבועות האחרונים השתנתה המגמה והמנייה נתונה ללחצים כלפי מטה בעקבות ירידת מחירי הסחורות וירידה במניות האשלג בחו"ל. היום נסחרת מניית כי"ל בירידות שערים, כאשר פתחה את המסחר בנפילה של עד 5%, אך הירידות במניה התמתנו מאז.



בשיאה נסחרה מניית כי"ל תמורת 80 שקל, אך מאז איבדה המניה כ-30% ושוויה של יצרנית האשלג נחתך בכ-32 מיליארד שקל.



החברה לישראל, החברה האם של כי"ל המחזיקה בכי"ל ב-52.2%, הפסידה על הנייר 16.6 מיליארד שקל. בין המחזיקים הנוספים בכי"ל ניתן למנות את יצרנית האשלג פוטאש, המחזיקה בכי"ל כ-10%.



בבתי ההשקעות היו חצויים באחרונה האם מחירה של כי"ל מהווה הזדמנות השקעה או שיש להתרחק מהמניה. בכלל פיננסים כתבו לפני שבוע כי "הירידות החדות במניית כי"ל מעוררות אצל כולנו אינסטינקט רדום לנצל עוד הזדמנות קנייה נדירה ולהסתער על הנייר. הרי זה כבר עובד 3 שנים ברציפות. ובכן, לא כל כך מהר". האנליסט אבירן רביבו הסביר כי שני סיכונים מרכזיים לא הסתיימו: סיכון ההיצע וסיכון מחיר הסחורות.



לעומת רביבו, בלידר שוקי הון המליצו על המניה והכתירו אותה כ"כסף על הרצפה". בבית ההשקעות ציינו כי "כדאי לנצל את הרמות הנוכחיות של מניית כי"ל לצורך איסוף מסיווי". האנליסט יואב בורגן מלידר כתב כי "השקעה במניית כי"ל, בוודאי כיום, מצריכה 'בטן חזקה'. עם זאת, גם ברמות הנוכחיות של מחירי הגרעינים, אנו עדיין לא מזהים בקיעים בעוצמת הסיפור הפונדמנטליסטי של כי"ל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully