וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול שפוי: לא להשתכר כשאתה למעלה, לא להיבהל כשאתה למטה

טלי חרותי-סובר

11.8.2008 / 11:29

צבי סטפק, יו"ר ומבעלי בית ההשקעות מיטב, קיבל את העצה הטובה ביותר בבית אבא ומציע לכל מנהל להיות קודם כל בן אדם ■ המלצתו של סטפק היא להיות "מנטש" ביידיש - פירוש המושג: שמור על ענווה וצניעות, תסתכל על אנשים בגובה העיניים, תהיה ישר והגון עם עצמך ועם הסו



את העצה הטובה ביותר בחיי קיבלתי לא במלים, אלא במסר חד משמעי שעבר דרך הדוגמה האישית בחינוך בבית: קודם כל תהיה בן אדם, מנטש ביידיש. פירוש המושג: שמור על ענווה וצניעות, תסתכל על אנשים בגובה העיניים, תהיה ישר והגון עם עצמך ועם הסובבים אותך. אלה גם המושגים שחרטנו על קברות הוריי ואותם אני משתדל להעביר לדור הבא, בני אבנר שמנהל כיום את החברה.



החינוך הזה התגלה כעצה טובה לחיים בכלל, ועצה נכונה במיוחד כשאתה מנהל בית השקעות ואחראי על כסף רב של אנשים אחרים.



לטעמי גם אם אדם לא נולד ישר או לא קיבל חינוך כזה מלכתחילה, כדאי לו לאמץ את ההתנהלות הזו מיד כשהוא נכנס לתחום שלנו, שבנוי כולו על אמון ואמינות. כדאי לכל מנהל לאמץ את הגישה הזו במחשבה קרה וכלכלית, מכיוון שההיסטוריה מוכיחה שמה שחכם מבחינה אנושית, חכם גם מבחינה עסקית.



נכון כי להתנהגות מן הסוג הזה יש מחיר - יותר קל, ולעיתים יותר רווחי, לעגל פינות. אבל גם אם בטווח הקצר התנהלות לא לגמרי ישרה וצנועה מובילה אדם לרווחים בטווח הארוך הוא, ועסקיו, ניזוקים. לראייה הפוליטיקאים שלנו.



חלק מתפישת ה"תהיה בן אדם" מובילה להתנהלות מסוימת מול לקוחות, עובדים וספקים. כמנהל אני מאוד משתדל להיות ענייני. אם לקוח מאוכזב מהתשואות ומרגיש שתיקו הוזנח או לא נוהל כיאות - אני אבדוק את הנושא באופן מעמיק. אם אגלה שלא נעשו טעויות אעמוד לחלוטין לצד העובד שלי שיקבל את הגיבוי המלא. מאידך גיסא, אם אגלה שיש משהו בדברי הלקוח לא אהסס להודות בטעות ולבדוק כיצד ניתן לתקנה. ההתייחסות צריכה להיות עניינית לחלוטין ולא קשורה למעמד או לצורך להגן בכל מחיר על שמנו הטוב.



פן נוסף הוא הקהילתי. כשאתה מתנהל כמו בן אדם, אתה חושב גם על סביבתך. את הפן הקהילתי הביאה אלינו הביתה אשתי, אמריקאית מלידה שמכירה היטב את נושא תרומת העסקים לקהילה. אבנר ירש את זה ממנה וכיום הוא מוביל התנהלות עסקית שמביאה בחשבון גם את הסביבה שלנו.



המוטו העיקרי הוא: אל תחשוב רק על עצמך, אל תשתכר מההצלחה ומהכוח, ושמור על איזון בתפישת העולם שלך. גם הבורסה עולה ויורדת, לא צריך להשתכר כשאתה למעלה ולא להיבהל כשאתה למטה. איזון מחשבתי, ענייניות ויושר יביאו את ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully