וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר העולמי טרם הגיע לסופו; החלשות הנפט לא תשפיע על שוק המניות לנצח

TheMarker

11.8.2008 / 12:09

בבית ההשקעות פסגות מחכים לנעל הבאה שתיפול; מאמינים כי המיתון לא נגמר

ירדו ב-1.8% ביום חמישי ועלו את כל הדרך חזרה, עם עודף, ביום שישי - 2.4%. זאת למרות שפאני מיי פרסמה דו"ח חלש מאוד, בו הפחיתה את הדיווידנד ב-85%, ולמרות שסיפור האג"ח מסוג ARS עליהם כתבנו רבות לפני חצי שנה בערך, שב לככב ברשימת הדאגות של וול סטריט.



בעיקר נהנה השוק מהנפילה במחיר הנפט, ובאופן לא אינטואיטיווי - גם מהתחזקות הדולר. החלשות הדולר עד כה הייתה הדבר היחיד שמנע את גלישתה של ארה"ב למיתון - היצוא עולה ומשגשג, וכמוהו גם החברות הבינלאומיות - אבל התחזקות הדולר, התקבלה כסימן לאופטימיות בכל האמור במצבו של המשק האמריקאי. או, אם נדייק, זה לא שארה"ב נראית פתאום כל כך טוב, זה שמצבם של האירופאים, הבריטים ואולי גם של השווקים המתעוררים, נראה עכשיו חמור יותר באופן יחסי, ממה שנראה קודם.



כלכלני פסגות חוזרים על אמירה וותיקה: הקשר השלילי בין מחיר הנפט למניות, יימשך רק עד גבול מסוים. לא ירחק היום בו המניות יבינו שאחד הגורמים העיקריים לירידה במחיר הנפט, הוא ההאטה העולמית ההולכת ואופפת את כולנו, ושזה לא בדיוק מסוג הדברים שמשמחים לבב משקיע. שלא לדבר על זה שלמניות יש בעיות אחרות חוץ מהנפט. אפילו חוץ מההאטה - למרות כל בקבוקי השמפניה שנפתחו כבר כמה פעמים, בכלל לא ברור לנו שהמשבר הפיננסי נגמר. אנחנו מחכים לנעל הבאה שתיפול - השלישית לפי הספירה שלנו אחרי בר סטנרז ותוכנית ההצלה לפרדי ולפאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully