וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי אנרגיה רוכשת מידי בריטיש פטרוליום 15 תחנות דלק נוספות בפנסלווניה תמורת 3.2 מיליון דולר

מיכאל רוכוורגר

11.8.2008 / 12:15

איזי מכרה 5 נכסים לקרן ריט אמריקאית תמורת 7 מיליון דולר



חברת , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, ממשיכה להרחיב את שיתוף הפעולה עם ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום. החברה, באמצעות חברה הבת איזי אנרגיה ארה"ב, התקשרה בסוף שבוע שעבר, עם חברת BP PRODUCTS NORTH AMERICA שבשליטת בריטיש פטרוליום, בהסכם לרכישת 15 תחנות דלק וחנויות נוחות, באזור פיטסבורג, פנסלווניה, ארה"ב, תמורת 3.2 מיליון דולר.



במסגרת ההסכם בין הצדדים, נקבע כי מתוך 15 התחנות הנרכשות, 4 תחנות יהיו בבעלות ובהפעלת איזי אנרגיה, 5 תחנות יהיו בשכירות ארוכת טווח ויופעלו על ידי החברה, ו-6 תחנות הנותרות יהיו בבעלות איזי ויופעלו על ידי צדדים שלישיים, אשר ישלמו תמורת כך דמי שכירות שנתיים בהיקף של 390 מיליון דולר.



איזי אנרגיה, המנוהלת על ידי אבי גפן, מציינת כי בהתאם למידע שמצוי בידיה, מכירות הדלקים של הפעילות הנרכשת, הסתכמו בשנת 2007 בכ-33.1 מיליון גלון. כאשר המכירות בחנויות הנוחות שיופעלו על ידי החברה הסתכמו ב-2007 ב-6.3 מיליון דולר.



בנוסף לכך, תרכוש איזי אנרגיה מבריטיש פטרוליום הסכמי אספקת דלקים ל-5 תחנות נוספות באזור פיטסבורג. עם השלמת העסקות הללו, תספק איזי אנרגיה דלקים ל-37 תחנות דלק למשך תקופה של 20 שנה, ותהפוך למפעיל ומפיץ הדלקים הראשי של בריטיש פטרוליום באזור פנסלבניה.

בעקבות כך, היקף המכירות השנתי של איזי אנרגיה באזור פנסלבניה יגיע לכ-72 מיליון גלון דלק בשנה. בהתחשב בכך שמחירו של גלון דלק עומד כיום על כ-4 דולר, כך שמדובר בהיקף כספי שנתי של כ-280 מיליון דולר.



עם השלמת העסקות, תחזיק איזי אנרגיה ברשת של כ-50 תחנות דלק וחנויות נוחות בפנסלבניה ואוהיו, עם היקף מכירות שנתי מוערך של למעלה מ-350 מיליון דולר.



במקביל לעסקה עם בריטיש פטרוליום, דיווחה איזי אנרגיה כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן ריט (קרן הנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) אמריקאית למכירת עד 5 נכסים, עליהם בנויות תחנות תדלוק וחנויות נוחות, תמורת כ-7 מיליון דולר.



כמו כן סוכם בין הצדדים, כי הקרן תחכיר לאיזי אנרגיה את הנכסים לתקופה של 15 שנה,תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-630 אלף דולר, המשקף תשואה של כ-9%.



הירידות במחירי מניות היתר, החשש של המשקיעים מפעילותה של החברה בארה"ב בתחום הנדל"ן והאנרגיה, אשר נפגעו מן הממשבר בצורה חזקה, הצטמקות ההון העצמי ברבעון הראשון בחצי, לעומת סוף 2007, ל-10.3 מיליון שקל וגידול בהוצאות מימון, לא פסחו על מניות והאג"ח של איזי אנרגיה. מניית החברה רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של כ-51%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 54.2 מיליון שקל.



שערי אגרות החוב סדרה א' של איזי אנרגיה בהיקף של כ-104 מיליון שקל, רשמו מתחילת השנה תשואה שלילית של 57.2%, המשקפים תשואה של כ-64%. תשואה זו משייכת את האג"ח לאג"ח זבל, ומאותת למשקיעים כי יכול פרעון של איזי אנרגיה מוטלת בספק.



בנוסף לכך, דירקטוריון איזי אנרגיה אישר עסקת בעלי עניין אשר במסגרתה תמכור החברה לאלי זהבי, את זכויות הנדל"ן ב-4 תחנות וחנויות בפיטסבורג, תמורת כ-5 מיליון דולר. התחנות יושכרו על ידי זהבי לאיזי אנרגיה למשך תקופה של 20 שנה, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-453 אלף דולר, המשקפים תשואה של 9% ביחס למחיר הרכישה. העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של איזי אנרגיה.



אלי זהבי ציין כי "המחירים בהם מתבצעות העסקות בשווקי הפעילות של החברה, מאותתים כי שוק נכסי הנדל"ן של תחנות הדלק ממשיך לשמור על יציבות, בדומה לשנה שעברה. בשלב זה משבר הסאבפריים לא השפיע על פעילותנו, ולא דרש שינוי מודל העסקי של החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully