וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: 'תשואת שוק' לבז"ן עם מחיר יעד של 2.9 שקל

TheMarker

11.8.2008 / 13:00

בבית ההשקעות אופטימים לגבי רווחי החברה לאור ירידת מחירי הנפט

כבר כמעט שכחנו, שפעם, לא מזמן, מחירה של חבית נפט גולמי נשק ל-150 דולר. במהלך רבעון 2/08, נרשמה אחת העליות החדות אי פעם במחיר הנפט הגולמי - 41% בשלושה חודשים! המשמעות תשתקף להערכת כלכלני כלל פיננסים בתוצאות: במבט ראשון, הרווח צפוי להיות גבוה. אבל בנטרול רווח המלאי הנובע מהעלייה החדה במחיר הנפט, התוצאות ישקפו סביבה עסקית מאתגרת למדי.



אלה הן הנקודות העיקריות לרבעון 2/08:



רווח מלאי גבוה במיוחד (הערכה גסה של כ-100 מיליון דולר, 6.5 דולר לחבית) יהווה להערכת בית ההשקעות את חלק הארי של הרווח התפעולי. חשוב לציין כי קשה לחזות רווח מלאי מדיוק, בעיקר בגלל הפרשי עיתוי של מכירה/קניה. ולכן, רווח המלאי יכול להיות מהותית שונה מהתחזית.

עלייה בעלויות הייצור כתוצאה מעלייה החדה במחירי האנרגיה שמשמשים לתצרוכת עצמית וכן מהחלשות השקל אל מול הדולר.



הרווח התפעולי המאוחד יסתכם להערכת כלכלני בית ההשקעות ב-120 מיליון דולר, עם תלות גבוהה ברווח המלאי שידווח. ההערכה היא בנטרול המרכיבים החד פעמיים (מלאי והגנות), הרווח התפעולי יסתכם ב-35 מיליון דולר בלבד.



מסתכלים למחצית השנייה של 2008:



מחירי הנפט הגולמי רשמו מתחילת הרבעון השלישי ירידה של כ-20% ל-116 דולר לחבית. עדיין יקר, אבל משמעותית יותר טוב לסקטור הזיקוק לעומת עלייה אפשרית לכיוון ה-200 דולר לחבית. כמובן שלא בטוח שהירידות במחיר הנפט יימשכו, במיוחד לאור המתיחות החדשה בין רוסיה לגיאורגיה שעלולה להביא למחסור בהיצע ולעלייה במחיר נפט הגולמי.



מרווחי הזיקוק המצוטטים הגיבו יחסית בחיוב לירידה במחירי הנפט - מתחילת 3/08 עומד הממוצע על כ-4.5 דולר לחבית, עלייה של 18% לעומת 3.8 דולר ברבעון מקביל אשתקד, כאשר במהלך המסחר בימים האחרונים, אף נגע ב-7 דולר לחבית.



המשמעות החיובית – סביבה עסקית נוחה יותר לבתי הזיקוק: ירידה מתמשכת במחיר יכולה להביא לעליה בביקושים לתזקיקי נפט (כתלות בהאטה העולמית), לעלייה במרווחי הזיקוק ולירידה בעלויות אנרגיה לתצרוכת עצמית.



המשמעות השלילית - הפסדי מלאי בטווח הקצר.



ולסיכום התוצאות החזקות הצפויות ברבעון 2/08 לא סותרות את מה שנאמר בכלל פיננסים עד עכשיו: צפי לרווח מלאי גבוה במיוחד אינו מייצג. לדעת כלכלני בית ההשקעות, הדגש המרכזי צריך להיות האם בז"ן, בנטרול רווחי המלאי תצליח להכות את הבנצ'מרק. לדעתם לא. נשארים ב'תשואת שוק' במחיר יעד של 2.9 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully