וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: לא צפויה העלאת ריבית בישראל בתקופה הקרובה

TheMarker

11.8.2008 / 12:57

בבית ההשקעות מעריכים כי במקרה של האטה נוספת בעולם ובישראל החשש לסטגפלציה יתפוגג


מדיניות מוניטרית: בשבוע האחרון השקל פוחת ב-2.08% מול ה והתחזק ב-0.5% מול ה. הסיפור הדרמטי הינו התחזקות הדולר בעולם ל-1.502 דולר ליורו על רקע חולשה גוברת בכלכלת אירופה. לפי הערכת כלכלני לידר, בנק ישראל לא צפוי לשנות את תוכנית רכישת המט"ח לפני ששער החליפין של השקל יחלש ל-3.7-3.8 שקל לדולר. מודלים לחיזוי האינפלציה בבנק ישראל צופים אינפלציה של 2.2%-2.8% ב-12 החודשים הקרובים.



מגמת הריביות בארה"ב: התשואות ל-2 שנים ירדו ל-2.49% לעומת 2.78% לפני שבוע. ברננקי הותיר את הריבית ללא שינוי ופחתו הציפיות להעלאת ריבית בקרוב. מסתמנת חולשה בהכנסה האישית ביוני לאחר עלייה (חד פעמית) בחודש הקודם. נמשך הגידול במספר דורשי העבודה. מחירי הנפט והסחורות ממשיכים לרדת.



אינדיקטורים כלכליים בישראל: השכר הממוצע בישראל ממשיך להתרחב בקצב מתון של 5% ב-12 החודשים האחרונים, או אפס אחוז ריאלית. בתעשייה מסתמן גידול מתון יותר של כ-3%.
השחרים נהנים מתנופה חיובית על אף מגמת הפיחות הזוחל בשקל. שוק האג"ח סבור שהתמסורת בשער החליפין ירדה באופן משמעותי והירידה במחירי הסחורות בעולם תקזז השפעה זו.



בכל אופן, הפיחות בשקל מול הדולר ביום שישי (1.4%) יקשה על המשך ירידה משמעותית בתשואות, לפחות בטווח הקצר.
יחד עם זאת, במבט קדימה, בתסריט של האטה מתמשכת בפעילות הכלכלית (בישראל ובעולם) וירידה מתבקשת במחירי הסחורות בעולם, החשש לסטגפלציה יתפוגג ולא צפויה המשך העלאת ריבית על ידי בנק ישראל. תסריט זה תומך בהמשך ירידת תשואות ארוכות, שחרים בפרט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully