וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של בועת הנפט להתפוצץ

TheMarker

11.8.2008 / 13:24

כלכלני פסגות מסבירים מדוע יורד מחיר הנפט ולאן הוא הולך

התחזקות הדולר הובילה לירידה חדה במחיר הנפט. זאת למרות שאם השוק היה רוצה, הוא דווקא היה מוצא סיבות ממש טובות לעלייה של מחיר הנפט: המלחמה של רוסיה בגאורגיה, פיצוץ צינור נפט מרכזי בתורכיה (יקח 10 ימים עד שיתוקן), בעיות רגילות של טרור בניגריה, הסיפור הרגיל של איראן.

הקשר בין הדולר למחיר הנפט הוא קשר דו כיווני: התחזקות הדולר בעולם מוזילה את מחיר הנפט, והוזלת מחיר הנפט תגרום להתחזקות הדולר, כל שאר התנאים שווים.



זה הולך כך:
התחזקות הדולר מול היורו מכל סיבה שהיא, למשל צפי שההאטה באירופה תהיה חמורה עוד יותר מזו של ארה"ב >> מחירה של חבית נפט במונחי יורו עולה >> הכמות המבוקשת של נפט על ידי האירופאים תרד כתוצאה מכך >> מחירה של חבית נפט במונחי דולר תרד בגלל הירידה בכמות המבוקשת.

הקשר עובד גם לכיוון ההפוך:



ירידת מחיר הנפט מכל סיבה שהיא, למשל כי כל בועה סופה להתפוצץ >> ירידה בציפיות האינפלציוניות בכל העולם. אלא שהקשר בין ציפיות אינפלציוניות לבין מדיניות ריבית, חזק הרבה יותר באירופה משהוא בארה"ב או בישראל, עקב המשקל הנמוך יחסית שמיחסים האירופאים לשיקולי צמיחה בהחלטת הריבית שלהם. מכיוון שכך, ירידה בציפיות האינפלציוניות תוביל לירידה חדה יותר בציפיות הריבית באירופה מאשר במדינות אחרות >> החלשות היורו לעומת מטבעות אחרים.

יחד עם מחירי הנפט ירדו ביום שישי מחירים של מרבית הסחורות. החל מנפט וכלה בסחורות החקלאיות. ככה זה, כשהסחורות הן נכס פיננסי שמשקיעים בו לשם מקסום תשואה או לשם גידור האינפלציה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully