וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח של קובי מימון שווה יותר מזה של לבייב: מעלות העניקה לאיירפורט סיטי דירוג אשראי של A+

מיכאל רוכוורגר

11.8.2008 / 13:37

הדירוג מסתמך על פעילותה של החברה בעיקר בישראל

כלכלני מעלות העניקו לראשונה דירוג A+/Stable לאיגרות החוב סדרה א' של איירפורט סיטי, שבשליטת קבוצת יואל-אקוויטל של קובי מימון וחיים צוף. דירוג זה הינו גבוה מדרוג האשראי הנוכחי שהעניקו במעלות לאפריקה של לב לבייב, העומד כיום על A.



בין השיקולים העיקריים לדירוג, מציינים כלכלני מעלות כי הוא מושפע לחיוב ממיצובו של פארק המשרדים ולוגיסטיקה איירפורט סיטי, בעל נגישות גבוה (בשל קרבתו לשדה תעופה), שיעורי תפוסה של כ-99% וחוזי שכירות ארוכי טווח עם חברות מובילות במשק בדמי שכירות גבוהים ביחס למיקום.



במעלות מציינים לחיוב את העובדה, כי מאז שחברת נצבא המדורגת ע"י מעלות (A+/ Stable) נרכשה על ידי איירפורט סיטי, נצבא הפכה לאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, בעלת היקף שטחים להשכרה של כמיליון מ"ר.



כמו כן, כותבים במעלות כי תיק הנכסים של איירפורט סיטי מאופיין בפיזור רחב, כשהנכסים ממוקמים במרכזי ערים, עם חוזי שכירות יחסית ארוכים של כ-6 שנים. כמו כן, החברה נהנית מתמהיל פעילות נרחב, הכולל את מרכזים מסחריים, משרדים, תעשייה, לוגיסטיקה, תחבורה ופארק משרדים ולוגיסטיקה.



בכוונת איירפורט סיטי להרחיב את פעילות הייזום שלה באמצעות נצבא, כך שהיא תגיע למחזור של כ-200 מיליון שקל. כאשר לאיירפורט סיטי ישנו כיום תיק נזיל של כ-350 מיליון שקל (השייך בעיקר לנצבא), מסגרות אשראי פנויות בהיקף של כ-300 מיליון שקל ומניות נצבא בהיקף של כ-600 מיליון שקל, אשר אינן משועבדות.



כלכלני מעלות מוסיפים כי הדירוג מושפע לשלילה מפעילותה של נצבא בצרפת. לחברה ישנם 17 נכסים במדינה, אשר 16 מתוכם הושכרו לחברת הטלפוניה הצרפתית פראנס טלקום. במארס 2008 מימשה פראנס טלקום אופציית יציאה מ-7 נכסים של נצבא, והחברה טרם השכירה מחדש את ששת הנכסים הנוספים. הדבר הסב לנצבא ברבעון הראשון של 2008 תזרים שלילי מפעילות זו בהיקף של כ-9 מיליון יורו.



כמו כן, מציינים במעלות כי הדירוג של איירפורט סיטי מושפע לשלילה מרמת המינוף הגבוהה יחסית של החברה (יחס חוב ל-CAP של כ-70% בדו"חות מאוחדים) ומיחסי כיסוי חוב יחסית נמוכים. במעלות מצפים מאיירפורט סיטי לפעול להורדת רמת המינוף הפיננסי עם השלמת פרויקט איירפורט סיטי. לסיכום, מעניקים במעלות תחזית יציבה לדירוג האג"ח של איירפורט סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully