וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה ממשיכה לספק את הסחורה

רותם סלע

11.8.2008 / 13:36

רווחי דלק רכב זינקו ב-50% בחצי השנה הראשונה ל-331 מיליון שקל. לא מצליחה למכור פורד: נתח השוק של ענק הרכב צנח ב-30%

חברת דלק רכב סוגרת חציון מצוין עם עלייה של 23% במכירות ל-2.8 מיליארד שקל וקפיצה ברווח הנקי של 50% ל-331 מיליון שקל לעומת 220 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. את גידול הקפיצה ברווחיות מייחסים בחברה לתמהיל המכוניות אותן היא מוכרת ולהחלשות הדולר.

המכירות של דלק רכב אינן תופעה הייחודית רק לה. למעשה למרות שמספר המכוניות שמכרה החברה גדל בכ-22% ל-26,650 מכוניות, נתח השוק שלה נותר זהה לנתח השוק אותו רשמה החברה ברבעון המקביל.

דלק רכב המיבאת את רכבי פורד ומאזדה לישראל הייתה עדה במהלך החציון האחרון לקמילתו של ענק הרכב האמריקני גם בסעיף המכירות וגם בסעיף המימון. נתח המכירות של רכבי פורד ירד בחציון מ-33.8% בחציון הקודם ל-23.7%. ירידה של כ-30% בנתח של רכבי פורד ממכירות דלק רכב שלוותה גם בירידה אבסולוטית במספר המכוניות הנמכרות שבולטת במיוחד על רקע החציון המצוין שרשם הענף. הוצאות המימון זינקו אף הן ב-100% והסתכמו ב-76.5 מיליון שקלים. העלייה בהוצאות המימון מיוחסת להפסד מהגנות מטבע שרכשה החברה. החברה הפסידה 55 מיליון שקלים מעסקאות הגנה כאלה על רקע ירידת הדולר והתחזקות השקל שהפכו את ההגנות למיותרות.

עיסקאות ההגנה מובילות להפסדים אך מהצד השני הצליחה החברה לרשום רווחיות גבוהה בעקבות שערי המטבע שהיטיבו עם יבואנית הרכב. לדוגמה קוזזו חלק גדול מהוצאות המימון על ידי רישום הכנסות מימון של כ-40 מיליון שקלים בגין החלשות הין היפני ששחקה את ההתחייבויות של דלק רכב למאזדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully