וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות עליות במחירי הנפט צפוי המסחר בוול סטריט להיפתח בעליות של עד 0.2%

יעל פולק

11.8.2008 / 14:30

מחיר הנפט למסירה בספטמבר עולה ב-1% במסחר האלקטרוני לרמה של 116.4 דולר לחבית



למרות הקפיצה הצפויה במחירי הנפט ועל אף החלשות המטבע האמריקאי, מצביעים החוזים העתידיים על כך שיום המסחר הראשון בשבוע צפוי להיפתח בעליות שערים של עד 0.2%.

בשבוע שעבר הסתיים המסחר במגמה חיובית על רקע נתונים שהביאו למיתון חשש המשקיעים מפני מיתון עולמי. עלה ב-2.5% לרמה של 2,414 נקודות; זינק ב-2.6% לרמה של 11,734 נקודות ומדד הוסיף 2.4% לרמה של 1,296 נקודות. בסיכום שבועי רשם נאסד"ק זינוק של 4.5%, דאו ג'ונס הוסיף 3.5% ומדד S&P 500 עלה ב-2.8%.



בשוק הסולידי נרשמו ביום שישי ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.015% לרמה של 3.95%.



מחר צפוי להתפרסם המאזן המסחרי לחודש יוני - המציג את הפער בין שווי הסחורות המיוצאות לשווי הסחורות המיובאות. לפי הערכות האנליסטים הגרעון צפוי להעמיק להיקף של 61.5 מיליארד דולר על רקע מחירי הנפט הגבוהים ביולי. כאשר היקף הייבוא עולה על היקף הייצוא - הדבר מוביל להחלשות המטבע ולהעדפת יבוא סחורות מארה"ב.







היום, מתקן הנפט שהשלים ירידה של כמעט 8% בשבוע שעבר את מחירו בעקבות החששות לאספקת הנפט מאזור הים הכספי בעקבות המלחמה בין רוסיה לגאורגיה. מחיר הנפט למסירה בספטמבר עולה ב-1% במסחר האלקטרוני לרמה של 116.4 דולר לחבית.



יחד עם זאת, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אמר היום כי הסיכוי לקפיצה מחודשת במחירי הנפט הינו נמוך. זאת, מכיוון שהספקולציות הביאו לעלייה מהירה במחירים כך שהביקוש צומצם מוקדם יותר.



בהתאם לאזהרותיו של המשקיע המיליארדר, וורן באפט, דיווחה חברת האחזקות שבשליטתו, ברקשייר התאוויי, על הפסד רבעוני שלישי ברציפות בשל צניחה בתוצאות הכספיות של עסקי הביטוח. הרווח הנקי ברבעון השני נפל ב-7.6% ל-2.88 מיליארד דולר, לעומת 3.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. באפט, בן 77, השלים מסע רכישות ב-4 ערים באירופה במאי, במטרה לאתר חברות משפחתיות המהוות רכישות פוטנציאליות, על רקע ההאטה בארה"ב.



אתמול נודע כי ענקית השילוח האמריקאית UPS הגישה הצעת רכש לא רשמית למתחרה ההולנדית שלה - TNT בהיקף של 10 מיליארד יורו (כ-15 מיליארד דולר). שתי החברות כבר החלו בניהול משא ומתן, לאחר שבתקופה האחרונה הורגשה החלשות במניות המגזר אשר רשמו נפילות חדות. במהלך השנים האחרונות הביאה גם פדקס עניין ברכישת TNT.



קרן וקטור האמריקאית דיווחה כי קנתה כ-1.3 מיליון מניות של , יצרנית תוכנות האבטחה, ב-12 מיליון דולר ומחזיקה כעת ב-9.14% מהחברה. לפני כשלושה שבועות ובהמשך לאזהרת רווח שהנפיקה אלדין בתחילת יולי, פירסמה אלדין את דו"חותיה הרבעוניים. למרות הגידול של כ-4% בהכנסות מול הרבעון המקביל, הרווח הנקי הצטמק לכדי 100 אלף דולר, לעומת רווח של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully