וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד חברות הדלק: החשבוניות דוהות

עמית בן-ארויה

11.8.2008 / 14:48

התביעה בסך 150 מיליון שקל הוגשה נגד פז, סונול, דור-אלון ודלק. הלקוח מקבל חשבונית על נייר שלאחר כמה ימים הדפוס בו דוהה

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך 150 מיליון שקל הוגשה אתמול נגד חברות הדלק, פז, סונול, דור-אלון ודלק בבית המשפט המחוזי מרכז. לפי התביעה, החברות אינן מספקות קבלות כנדרש, אלא חשבוניות המודפסות על נייר טרמי מתכלה – שלא ניתן להגיש לרשויות המס כהוצאה מוכרת.

מהתביעה עולה כי הלקוח בתחנת דלק מקבל חשבונית על נייר שלאחר כמה ימים לא ניתן לעשות בו שימוש לצורכי קיזוז מע"מ וניכוי הוצאות. "הנייר פשוט משחיר או שהמודפס מבהיר ואין ניתן לראות את מה שהודפס. אין ניתן לבחון את פרטי החשבונית, לרבות תאריך, סכום, מספר עוסק מורשה, מספר רכב וכיו"ב", מתואר בתביעה. לשם המחשה צורפו קבלות בלתי קריאות לתיק בית המשפט.

התובע הייצוגי סטפני בובלי, באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ונעם שכנר, מזכיר כי החוק מחייב שמירת מסמכים מקוריים לצורכי מס למשך שבע שנים. לפיכך הוא מסיק כי הדפסת חשבוניות על נייר טרמי אינה חוקית. עוד הוא מוסיף כי בהתאם לתיקון סעיף 21 (ב) להוראות מס הכנסה בדבר ניהול פנקסי חשבונות מ-2007, חייב הרישום בחשבונית להיעשות באופן שהוא יישאר קריא וברור. תחנות דלק, נטען, ובעלי עסקים נוספים, מתעלמים מהתיקון ומפרים את החוק ביודעין. בנוסף צוין כי חרף דהיית החשבונית הרי הלוגו של החברה נותר קריא.

לפיכך דורש התובע לחייב את תחנות הדלק ליישם את החוק ולהחליף את כלל המערכות המנפיקות חשבוניות, לפצות את הלקוחות הרלוונטיים בגין אי יכולתם להגיש את החשבוניות לצורך הוצאות וכן לחייב את התחנות להנפיק לכל לקוח שידרוש זאת חשבוניות מס חדשות. תשובת החברות עוד לא הוגשה. (ת"צ 2949-08-08)

  • עוד באותו נושא:
  • קבלה
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully