וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפויה האטה כלכלית משמעותית בגוש היורו

TheMarker

11.8.2008 / 15:14

כלכלני ספרינט בית השקעות מציינים כי היצרנים מגלגלים את עלויות הנפט לצרכנים ומעלים את האינפלציה

קצב אינפלציה מהיר עשוי להעמיק את ההאטה הכלכלית על ידי שחיקת כוח הקנייה הן של יצרנים והן של משקי הבית.



אמון הצרכנים והעסקיים בגרמניה נמצא כבר בשפל של 5 שנים ואין ספק שמצב זה ימשיך להשפיע על הצריכה הפרטית, רמת ההשקעות, והצמיחה בכלל.



ביום חמישי יפורסמו נתונים מהותיים מאד בגרמניה, ביניהם תוצר מקומי גולמי ומדד המחירים לצרכן, אשר עשויים לשפוך אור לגבי ההשפעה של המשבר הנוכחי על הכלכלה הגרמנית.




בשעה 11:30 יפורסמו בבריטניה נתוני מדד המחירים ליצרן לחודש יולי. ככל הנראה המחירים המשיכו לעלות בחודש שעבר לאחר שעלו בחודש יוני בשיעור של 0.9% ובקצב שנתי של 10% - הקצב המהיר ביותר משנת 1986.



היצרנים מגלגלים את עלויות הנפט לצרכנים - דבר המוריד את רמת החיים של הבריטים והצריכה הפרטית, ויתבטא בשלבים מאוחרים יותר בנתוני צמיחה חלשים.
בנוסף, יש לציין את רמות האינפלציה הגבוהות המקשות על הבנק המרכזי לחתוך את שיעור הריבית. זה כבר נהיה בלתי נמנע – כלכלני ספרינט בית השקעות צופים הורדה של חצי אחוז עד סוף השנה עקב ההאטה הכלכלית והמיתון בשוק הנדל"ן הבריטי.



באותה שעה יפורסמו גם נתוני מאזן הסחר הבינלאומי. הנתונים צפויים להעיד על ירידה בגרעון הכולל העומד כיום על 4.248 מיליארד שטרלינג.



הירידה בגרעון נובעת מעלייה ביצוא, כתוצאה מפיחות בשטרלינג אשר מגדילה את האטרקטיביות של המוצרים הבריטים, והירידה ביבוא כתוצאה מהתמתנות בביקושים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully