וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להערכת כלכלני ספרינט, הצמיחה בסינגפור תהיה איטית בשנה הקרובה

TheMarker

11.8.2008 / 15:24

לעומת זאת, מנהלי הקרנות בספרינט צופים התאוששות בסינגפור במהלך 2009


בתרשים למטה ניתן לראות את הירידה בשיעורי הצמיחה של מגזר היצוא אשר הגיע לשיאו בסוף שנת 2003 (פעם נוספת בתחילת 2007) צמיחה חזקה של מגזר היצוא עשויה לעודד את קובעי המדיניות לאפשר את התחזקות היואן לאחר שברבעון האחרון חלה התמתנות בשערו.



גם היבוא עלה לעומת החודש הקודם מרמה של 31% לרמה של 33.7% - דבר המעיד על ביקושים חזקים. גידול ביצוא נרשם לארה"ב, גוש היורו, קנדה, הונג-קונג, יפאן, ברזיל, רוסיה ועוד. לעומת זאת חלה ירידה בייצוא להודו.





כלכלת סינגפור צמחה ברבעון השני בשיעור של 2.1% במונחים שנתיים - הקצב האיטי ביותר ב-5 השנים האחרונות - וזאת לאחר שרשמה צמיחה של 6.9% ברבעון הראשון במונחים שנתיים.



לעומת רבעון קודם, סינגפור האטה בשיעור של 6%. בשבוע שעבר, ממשלת סינגפור חתכה את תחזית הצמיחה לרמה של בין 4% ל-5%, מ-4%-6%, על רקע ירידה בהיקפי היצוא והאטה בקצב כניסת תיירים.



להערכת כלכלני ספרינט, הצמיחה בסינגפור תהיה איטית בשנה הקרובה, אך בבית ההשקעות צופים התאוששות ברבעון השני של 2009. כתוצאה מההאטה, הם מאמינים כי הבנק המרכזי יחדל מפעולותיו המרסנות לאחר שהעלה את הריבית פעמיים בשני הסיבובים הקודמים.
בנוסף, הבנק המרכזי אשר אפשר לדולר הסינגפורי להתחזק בשנים האחרונות כדי להלחם באינפלציה, ככל הנראה יחדל מפעולות אלה כדי לעודד יצוא וצמיחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully