וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ראשונה בעולם המפותח בהוצאה על חינוך מהתוצר

רותם סלע

11.8.2008 / 16:00

בשנת 2007 הסתכמה ההוצאה על חינוך בכ-56.2 מיליארד שקל המהווים 8.5% מהתוצר הלאומי. 88% מההוצאה מגיעה מכספי משלמי המיסים. כך עולה מנתוני הלמ"ס

ההוצאה הלאומית לחינוך ממשיכה לעלות. בשנת 2007 הסתכמה ההוצאה על חינוך בכ-56.2 מיליארד שקל, המהווים 8.5% מהתוצר. על פי פרסומי ה-OECD (ארגון המדינות המתועשות) ההוצאה לחינוך היא הגבוהה ביותר בין מדינות אלו ביחס לתוצר. הוצאה זו, הכוללת את ההוצאה השוטפת בכל מוסדות החינוך הציבוריים והפרטיים מהגנים ועד האוניברסיטאות, עלתה בשנה האחרונה בכ-5%. לשם השוואה ההוצאה הלאומית על חינוך בארה"ב עומדת על 7.4% ובגרמניה על 5.1% בלבד.

בשנת 2007 כ-88% משירותי החינוך בישראל סופקו לאוכלוסייה במוסדות חינוך הממומנים על ידי כסף ציבורי, ביניהם: מוסדות חינוך של הממשלה, הרשויות המקומיות ומוסדות חינוך ללא כוונת רווח, שרוב מימונם מהממשלה כמו האוניברסיטאות ורשתות "אורט" ועמל. מוסדות חינוך ללא כוונות רווח שמקבלות את רוב ההוצאה שלהן מהמגזר הפרטי כוללות בשנת 2007 כ-3% מההוצאה הלאומית לחינוך בלבד.

שוק החינוך הפרטי, הכולל מוסדות כגני ילדים, שיעורי עזר, קורסים למבוגרים, ספרי לימוד וכמובן מוסדות חינוך פרטיים הסתכם בחלק זעום של כ-9% ממגזר החינוך בלבד. על כמות הכסף הפרטי המושקע בחינוך ניתן ללמוד בצורה טובה יותר מחלוקה מגזרית שעושה הלמ"ס. בעוד שבחינוך היסודי מגיעה ההוצאה הפרטית לכ-4%, ובעל יסודי ל-27%. הרי שההוצאה הפרטית על חינוך אוניברסיטאי עומדת כבר על כ-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully