וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: רווחי שופרסל הגבוהים אינם מתומחרים במניתה

TheMarker

11.8.2008 / 15:53

המלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 23 שקל לאור דו"חות מצויינים וצפי לרבעון חזק נוסף

המלצה: קנייה



מחיר יעד: 23 שקל



החברה פרסמה דו"חות מצוינים לרבעון השני של השנה.

בשורת המכירות רשמה החברה צמיחה של 18%, עקב עיתוי חג הפסח, עליית מחירי המזון, וגידול בנתח השוק של החברה, בין היתר במגזר החרדי, עקב המשבר בין קבוצת אלון לבין הנהגת המגזר.
שיעור הרווח הגולמי בתחום הקמעונות הסתכם ב-26.7% לעומת 26.3%, בין היתר עקב רווחי מלאי כתוצאה מעליית מחירי המזון.



בשורת ההוצאות התפעוליות, בא לידי ביטוי היתרון לגודל שנוצר מהצמיחה המהירה במכירות, ואלה ירדו ל-21.2% מהמכירות לעומת 21.8% ברבעון המקביל אשתקד. כתוצאה מכך, עמד שיעור הרווח התפעולי של על 5.7% לעומת 4.6% ברבעון המקביל אשתקד.




בנוגע להערכות בשוק, כי שיעור הרווח התפעולי נובע במידה רבה מרווחי מלאי "חד פעמיים".
נציין, שאם נניח שכל השיפור במרווח הגולמי נובע מרווחי המלאי, הרי גם אם ננטרל רווחים אלו, הרווחיות התפעולית הייתה עומדת על 5.3% - שיעור גבוה מאוד שאינו מתומחר במחיר המניה הנוכחי.



בנוסף מציינים בבית השקעות מיטב, שגורמים נוספים שאינם חד פעמיים באופיים כגון המותג הפרטי תרמו אף הם תרומה משמעותית. להערכתם, עוצמתה של שופרסל בשוק מאפשרת לה ליהנות מעליית מחירים בשוק במידה רבה בהרבה מהנזק שיגרם כתוצאה מירידת מחירים עתידית - כך שההתייחסות לרווחים אלו "כחד פעמיים" היא לא נכונה.



מניית שופרסל מציעה למשקיעים פוטנציאל צמיחה לא מבוטל, יחד עם תשואת דיווידנד גבוהה, כל זאת בסיכון נמוך מהממוצע ביחס למניות "מקומיות" אחרות, גם אם ניקח בחשבון האטה משמעותית בשוק המקומי. זאת, עקב הדומיננטיות שלה בשוק, היכולת "לשחק" בין הפורמטים, ואיכות הנהלה גבוהה. אי לכך המלצת מיטב היא 'קנייה' עם מחיר יעד של 23 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully