וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהלת מרכז ההשקעות דחתה את בקשות ההשקעה של טאואר - ושל טקג'ט שבבעלות משפחת ורטהיימר

אורה קורן

11.8.2008 / 15:59

מרכז ההשקעות דחה ארבע חברות גדולות - לאור המדיניות החדשה לעודד חברות קטנות עד בינוניות

כן נדחתה בקשת המענק של פיניציה אמריקה ישראל (זכוכית שטוחה) שבבעלות המשקיע הזר ביל דיוידסון ובניהולו של עודד טירה, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים. ההשקעה הכוללת בתוכנית ההקמה של המפעל היא 60 מיליון דולר, מהם כ-12 מיליון דולר מענק. החברה אמורה לקלוט במפעל החדש בציפורית 160 עובדים.



בקשה נוספת שנדחתה היא של ערבה מיינס, להקמת מפעל נחושת שיקלוט 540 עובדים בפארק תמנע, ב-150 מיליון דולר, מהם כ-30 מיליון דולר מענק.



נדחתה גם בקשת טקג'ט מקבוצת המפעלים של ורטהיימר, להרחבת המפעל לייצור להבי טורבינות ומדחסים למנועי סילון במגדל תפן, בהשקעה של 33 מיליון דולר, מהם כ-70 מיליון דולר מענק. ההרחבה אמורה להביא לקליטת 60 עובדים.



הבקשות נדחו לאחר שמינהלת מרכז ההשקעות אישרה את הקריטריונים החדשים למתן מענקים ב-2008. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, על רקע מצוקת התקציב של מסלול המענקים, שתקציבו עומד על 250 מיליון שקל, הוחלט לתת עדיפות במענקים לחברות קטנות ובינוניות. החברות הגדולות יוכלו לערער על ההחלטה לגוף בראשות שר האוצר ושר התמ"ת.



הקריטריונים החדשים מתייחסים לגודל החברה ונותנים עדיפות, כאמור, לחברות קטנות ובינוניות. אלה ידורגו לפי מרחק המפעל ממרכז הארץ, עלות השכר לעובדים, התוכנית העסקית, דירוג כלכלי-חברתי של הנפה בה יוקם המפעל, העסקת אוכלוסיות מיוחדות (דוגמת מיעוטים וחרדים), הצלחה ונסיון קודם עם מרכז ההשקעות, היקף השקעה לעובד ויציבות פיננסית.



מנהל מרכז ההשקעות חזי צאיג, אמר כי "לאחר מספר חודשים של דיונים משותפים עם אגף תקציבים הגענו להסכמה בדבר העקרונות המנחים בדבר אישור בקשות למפעלים בפריפריה. מינהלת מרכז ההשקעות קיימה מספר דיונים ענייניים בעקרונות ולאחר ביצוע מספר שינויים אושר היום המתווה.



"בחודש הקרוב יערוך מרכז ההשקעות את ההתאמות הדרושות לקראת דיונים בבקשות החברות. אני מאמין שעד סוף השנה יאושרו כ-150 בקשות של מפעלים מהפריפריה - אישורים שיהוו קטליזטור משמעותי להמשך השקעות ותמיכה בתעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully