וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילי ספרא מכרה את הבית היקר ביותר בעולם - כ-750 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

11.8.2008 / 15:18

וילה לאופולדה בריביירה הצרפתית נמכרה לאוליגרך רוסי; רומן אברמוביץ' מכחיש שהוא הקונה



לילי ספרא, אלמנתו של הבנקאי הנודע אדמונד ספרא, מכרה את הבית היקר ביותר בעולם, סמוך לריביירה הצרפתית. הבית, הנקרא וילה ליאופולדה, נמכר ב-500-400 מיליון יורו (750-600 מיליון דולר); בניגוד לדיווחים קודמים בעיתונות הבריטית, הקונה אינו רומן אברמוביץ', אלא אוליגרך רוסי אחר.



לווילה, הנמצאת בכפר וילפראנש סמוך למונטה קרלו, נופים לים מהיפים ביותר בריביירה. היא משתרעת על 40 דונם, וכדי לתחזק את גניה נדרשים חמישים גננים. ללה ליאופולדה היסטוריה מעניינת: היא נבנתה במקור עבור המאהבות של מלך בלגיה, ליאופולד ה-2 - אותו מלך שהזוועות שביצע בקונגו הבלגית תוארו בספר "לב המאפליה".







ב-52' נרכשה לה ליאופולדה על ידי ג'אני אניילי, ב-100 אלף דולר. הוא הציע בשנות ה-80 למכור אותה ללילי ספרא, רעייתו של הבנקאי הנודע אדמונד ספרא, ב-3 מיליון דולר. היא דחתה את ההצעה בטענה כי אין ברצונה לפרנס 50 גננים. אולם ב-99' השתכנע אדמונד ספרא לרכוש את הווילה. הוא לא הספיק ליהנות ממנה רבות, שכן בדצמבר 99' מצא את מותו בשריפה בביתו שבמונטה קרלו.



לפי דיווחים לא מאומתים, מכרה לילי ספרא את הווילה לידי ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט והאדם העשיר ביותר בעולם דאז - תמורת סכום שהוערך ב-90-76 מיליון דולר. לגייטס היה ידיד קרוב שהתגורר לא הרחק משם - פול אלן, שותפו להקמת מיקרוסופט. אולם עתה עולה, מדיווחי העיתונות הבריטית, כי ספרא החזיקה בווילה וכי היא הבעלים האחרונים שלה לפני המכירה הנוכחית, אם להתבסס על הדיווחים ב"טלגרף" ובעיתונים אחרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully