וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופינג.קום לא תצטרך לשלם מס בולים בגין הדיווח על ההנפקה בנאסד"ק

נורית רוט

11.8.2008 / 17:39

נדחה ערעור המדינה על ביטול ההוראה שחייבה את שופינג.קום לשלם מס בולים בסך 4.5 מיליון שקל



חברת האינטרנט שופינג.קום לא תצטרך לשלם מס בולים בגין דיווח על הנפקת החברה בבורסה בניו יורק - כך נקבע אתמול ברוב דעות על ידי בית המשפט העליון. פסק הדין דחה את ערעור המדינה על ביטולה של ההוראה שחייבה את שופינג.קום לשלם מס בולים בסך 4.5 מיליון שקל בגין הדיווח.



שופינג.קום הנפיקה את מניותיה בבורסת הנאסד"ק בשנת 2004, בסכום של כ-100 מיליון דולר. בערעור שהגישה בינואר 2005 טענה החברה כי כאשר ביקשה לדווח לרשם החברות על הקצאת המניות, סירב הרשם לרשום את ההקצאה בטענה של היעדר ביול לפי חוק מס הבולים על המסמכים, וביקש לחייב את החברה בתשלום מס בולים בשיעור של כ-1%.



בערעור נגד מנהל המכס שהוגש באמצעות עו"ד אופיר בלום, נחום קובובסקי ושירה בלום וולף ממשרד ברקמן, וקסלר, בלום; נטען כי אין לחייב חברות ציבוריות הנסחרות בחו"ל בלבד בתשלום מס בולים בגין הקצאת מניות, אשר בוצעה בבורסה מחוץ לישראל.



בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור. השופטת דניה קרת-מאיר קבעה כי אין הצדקה להחיל את המס על הקצאת מניות של חברות שניירות הערך שלהן נסחרים בחו"ל, בעוד שאין מחלוקת כי החיוב במס בולים אינו חל על הקצאת מניות של חברות שנסחרות בישראל.



על כך ערערה המדינה לעליון. השופטים אליעזר ריבלין ויורם דנציגר סברו כי יש לדחות את הערעור, בניגוד לעמדתו החולקת של השופט אליקים רובינשטיין, אליה הגיע "לא בלי לבטים". לדברי ריבלין, אין בהוראות חוק מס בולים, כשהן נקראות עם הוראות חוק החברות, כדי לחייב את החברה במס בגין הדו"ח על הקצאת מניותיה. דנציגר הוסיף כי כאשר הניתוח הפרשני של הוראת המס אינו מאפשר הכרעה, יש לפרש את ההוראה לטובת הנישום (ע"א 9453/06).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully