וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה במחירי המזון: ההוצאות המשפחתיות על אוכל בבריטניה עלו ב-1,400 ליש"ט לחודש

סוכנויות הידיעות

11.8.2008 / 18:43

מחיריהם של מוצרי מזון בסיסיים כגון חלב, חמאה, בשר ולחם זינקו ב-27% בבריטניה ב-12 החודשים האחרונים



ההוצאות המשפחתיות בבריטניה למזון עלו ב-1,400 ליש"ט ב-12 החודשים האחרונים, וצפויות להמשיך לעלות בעקבות העלייה במחירי המזון - כך עולה ממחקר שערך אתר השוואת המחירים הבריטי mySupermarket.



לפי האתר, מחיריהם של מוצרי מזון בסיסיים כגון חלב, חמאה, פסטה, בשר ולחם זינק ב-27% בשנה האחרונה, ומשפחות בריטיות שהוציאו 100 ליש"ט על מזון מדי שבוע באוגוסט 2007 נאלצות כעת להוציא 127 ליש"ט בשבוע בממוצע על מוצרי מזון - עלייה חודשית של 1,404 ליש"ט.



הנתונים התפרסמו שעות לפני שלשכת הסטטיסטיקה הבריטית (ONS) דיווחה כי מדד המחירים ליצרן במדינה זינק ב-10.2% בחודש יולי לעומת החודש המקביל אשתקד - העלייה החדה ביותר במדד מאז החל להתפרסם ב-1986. מחירי המזון בבריטניה עלו ביולי ב-11.6% לעומת יולי 2007, לאחר שרשמו עלייה של 11.8% בחודש יוני.



מחר צפויה ה-ONS לפרסם את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. אנליסטים צופים כי מדד המחירים לצרכן בבריטניה זינק ב-4% או יותר בחודש שעבר. נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, צפה כי העלייה במחירי הנפט והמזון תאיץ את קצב האינפלציה במדינה ל-4% לקראת סוף 2008, מעל יעד האינפלציה של הבנק המרכזי העומד על 2%.



קובעי המדיניות של בנק אוף אינגלנד הותירו בשבוע שעבר את הריבית בבריטניה ללא שינוי על רמה של 5%, בשל הצורך לאזן בין סכנת ההאצה באינפלציה לבין הצורך לעודד את הצמיחה הכלכלית. חברת המחקר גלובל אינסייט צופה כי מדד המחירים לצרכן בבריטניה יזנק לרמה של קרוב ל-5% בהמשך השנה, בעקבות העלייה במחירי המזון והאנרגיה, ויקשה על הבנק המרכזי להוריד את הריבית ולמנוע מכלכלת בריטניה לגלוש למיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully