וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיון הבא לשיפור תצרוכת הדלק - ייצור חשמל מהאוויר החם באגזוז של הרכב

סוכנויות הידיעות

11.8.2008 / 18:52

במנוע בעירה פנימית רק כ-25% מהאנרגיה המיוצרת מניעה את הגלגלים



משרד האנרגיה האמריקאי פנה באחרונה בקריאה ליצרניות הרכב לשפר את תצרוכת הדלק ב-10%, על ידי ניצול האוויר החם במערכת הפליטה כדי ליצור אנרגיה שתעזור להניע את הרכב. במנוע בעירה פנימית, רק כ-25% מהאנרגיה המיוצרת על ידי שריפת אדי הדלק מניעה את הגלגלים, 40% אובדים במערכת הפליטה ו-30% במערכת קירור המנוע.



לפי דיווחים, ג'נרל מוטורוס קרובה להשיג את היעד שקבע משרד האנרגיה. החוקרים שעובדים עם יצרנית הרכב האמריקאית ציינו כי מתקן מתכת שיורכב מסביב לצינור הפליטה יגדיל את החיסכון בצריכת הדלק בשוורולט סובורבאן ב-5%, מייל אחד לגאלון. ברכבים קטנים יותר השיפור צפוי להיות גדול עוד יותר. ב.מ.וו מבצעת מחקר דומה בשיתוף אוניברסיטת אוהיו.



לדברי המומחים, הגנרטורים התרמו-אלקטריים שיותקנו ברכב עשויים להחליף בעתיד את האלטרנטורים הקיימים ולספק חשמל למערכת הניווט הלווייני, לנגן ה-DVD והרדיו ואפילו למשאבת המים של הרכב. כמות החשמל המיוצרת, לדוגמה, בשוורולט סובורבאן היא 15 קילוואט - מספיק כדי להפעיל שלושה או ארבעה מזגנים בו זמנית. תהליך הייצור של הגנטורים צפוי להתחיל בעוד שלוש שנים. מה שטרם הוברר הוא בכמה תייקר המערכת החדשה את הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully