וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בנק פועלים הסתירה מהדירקטוריון מידע על ירידת ערך בתיק האג"ח מגובה המשכנתאות

אתי אפללו

11.8.2008 / 20:17

באותה ישיבה אישר הדירוקטוריון בונוס שנתי למנכל הבנק צבי זיו



פירסם הערב דיווח מידי לבורסה לאחר דרישה של הרשות לנירות ערך. הדיווח מפרט את השתלשלות העניינים שקדמה לפרסום הדו"חות הכספיים השנתיים ולדיווח על ירידת הערך בתיק ניירות הערך מגובות המשכנתאות מסוג MBS.



הטענה של הרשות לניירות ערך היתה היתה כי הבנק דיווח בדו"חותיו על ירידת ערך בתיק בגובה 500 מיליון שקל, למרות שבמועד זה ידע הבנק על ירידת ערך נוספת שחלה בתיק. בדיווח המיידי מציין הבנק כי אכן במועד זה היה לו אומדן ראשוני על ירידה נוספת בשווי התיק, בסכום של 168 מיליון דולר, אולם הבנק מציין ומפרט מדוע לדעת הנהלת הבנק האומדן היה בוסרי, סותר ובלתי אמין לכאורה. לטענתם, ציטוטים שקיבלו שנתנו את האומדן לירידה בתיק היו בלתי אמינים, כיוון שהיו פערים גדולים בציטוטים שהתקבלו מחברות ציטוט שונות, וכן המגמה של ירידת שווי התיק עמדה בסתירה למגמות שוק ה-MBS בארה"ב.



ישנה בעייתיות בעמדת ההנהלה מאחר שהדירקטוריון היה מאוד מעוניין לקבל מידע על שינויים בשווי ההוגן של תיק ה-MBS, והנהלת הבנק ציינה שתספק לו את המידע. בסעיף 3 לדיווח מפרטת ההנהלה קטעים מתוך ישיבת הדירקטוריון מיום 23.3.08. בישיבת הדירקטוריון שקדמה בשבוע לישיבה בה אושרו הדו"חות הכספיים על ידי הדירקטוריון, הדירקטורים מתייחסים לאפשרות לפיה תהיה ירידת ערך נוספת בתיק, שתחייב דיווח. "מר...(דירקטור) התייחס להערת מר ...(חבר הנהלה), וציין כי אם יהיו שינויים מהותיים בנושא ה-Market to Market עד לישיבת הדירקטוריון שתדון בנושא אישור הדו"חות הכספיים, יקבלו השינויים ביטוי בביאור או בדיווח נפרד. מר ... (דירקטור) ציין כי הדבר יעשה. מר...(חבר הנהלה) ציין כי במקרה הנ"ל יוצגו השינויים לדירקטוריון ולחברי ועדת המאזן יופץ הנוסח הסופי", נכתב.



כלומר, הדירקטורים היו ערים לעובדה שתיתכן ירידת ערך נוספת בתיק. למרות זאת, הבנק לא בחר להביא את המידע בפניהם בטענה שהוא בוסרי, ולא איפשר להם להתמודד עם השאלה האם הוא אכן בוסרי ולא מבוסס, או שיש להציגו.



חוסר התיאום בין הבנק לדירקטוריון, הוביל לכך שהדירקטוריון לא היה מיודע בזמן אמת על קיום אינדיקציות לירידת ערך נוספת בתיק ה-MBS. הבנק מציין בסוף הדיווח כי בכוונתו לרענן את התהליכים המובנים הקיימים בבנק. תכליתם לוודא את קיום ההחלטות, הבקשות וההמלצות של הדירקטוריון וועדותיו, ובמסגרת זו לבחון האם קיים צורך לעבות ולשפר את תהליך העברת המידע בין הנהלת הבנק לדירקטוריון, תוך התאמת נהלים הקיימים לעניין זה. בנוסף, הבנק מציין כי הדיווח המידי יובא בפני מבקר הפנים והדירקטוריון של הבנק בישיבתו הקרובה. הדירקטוריון "ידון גם בשאלת השלכותיהם על החלטות שהתקבלו על ידי הדירקטוריון בישיבתו מיום - 30.3.08".



ל-TheMarker נודע כי רנ"ע דורשת דיון ומעין אישרור מחדש של כל ההחלטות שהתקבלו באותה ישיבת דירקטוריון. מעבר לאישור הדו"חות הכספיים, בישיבה זו אושרו גם תנאי העסקתו החדשים של מנכ"ל הבנק צבי זיו, אשר בנוסף לשכר כללו בונוס על ביצועי 2007, בגובה 1.35 מליון שקל וכן הקצאת אופציות נוספות. מדרישה זו עולה כי הרשות לני"ע לא רואה בעין יפה כי באותה ישיבת דירקטוריון בה בחרה הנהלת הבנק לא לחשוף בפני הדירקטורים אינדיקציות לירידת ערך נוספת בתיק ה-MBS, היא מבקשת מהם לאשר את תנאי שכרו של זיו ולהעניק לו בונוס על ביצועיו בשנת 2007 - שכללו השקעה באותו תיק MBS.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully