וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדולר מחליף כיוון? כלכלן במורגן סטנלי: "אני מקבל טלפונים ממנהלי כספים שרוצים לגדר חשיפה"

אינטרנשיונל הרלד טריביון

11.8.2008 / 21:05

סקר כלכלנים של רויטרס: היורו יירד בשנה הקרובה ל-1.44 דולר



הזינוק החד של הדולר מול היורו הוביל משקיעים ואנליסטים להאמין כי הנפילה בת שבע השנים של המטבע האמריקאי הגיעה לסיומה, בעקבות התחזקות הבעיות הכלכליות שנגרמו בעקבות משבר האשראי במדינות אחרות מחוץ לארה"ב.



ביום שישי רשם הדולר את העלייה היומית החדה ביותר שלו מול היורו מזה שש שנים והשלים את העלייה השבועית החדה ביותר שלו מול המטבע האירופי מאז שנת 2000, על רקע דעיכת ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה מתכוון להעלות את הריבית בגוש היורו. הדולר מתחזק כעת ב-0.6% מול היורו לרמה של 1.4915 דולר ליורו, כאשר רק לפני חודש בלבד נסק לשיא של מעל ל-1.60 דולר ליורו.



"אנחנו בתקופה של התאוששות מצד הדולר, אם כי מדובר בתקופה הפכפכה למדי. מדובר בשילוב של הציפיות בארה"ב, שהן כל כך נמוכות שלא דרוש הרבה כדי להפוך את הדיכאון הכללי להפתעה חיובית, עם העובדה ששאר העולם רושם גם הוא ביצועים עלובים", אמר אדם קול, יו"ר מחלקת המט"ח ב-RBC קפיטל מרקטס.



מאז אמצע יולי נפל מחיר הנפט ביותר מ-20%, לאחר שנגע ב-11 ביולי בשיא של 147.27 דולר לחבית. ממשלת יפאן הודיעה כי ייתכן שכלכלת המדינה נמצאת במצב של מיתון ושורה של אינדיקטורים בגוש היורו הצביעו על האטה בצמיחה ועל פעילות כלכלית מתכווצת במגזרים השונים. מדד מכירות הבתים המצויים בהליכי מכירה של איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) רשם עלייה מפתיעה של 5.3% בחודש יוני והסיט במעט את חששות המשקיעים מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הזהיר ביום חמישי כי כלכלת גוש היורו רושמת האטה וחיזק את ההערכות כי עלייתו העקבית של היורו מול הדולר מאז שנת 2000 צפויה להתהפך. נתונים שפורסמו ביום שישי הראו כי כלכלת איטליה התכווצה ברבעון השני של 2008 ונתונים שיפורסמו החודש צפויים להראות התכווצות דומה חלה גם בכלכלתן של 15 המדינות המרכיבות את גוש היורו.



"החששות מתחלפים מדאגות בנוגע למיתון בארה"ב לדאגות בנוגע לצמיחה הגלובלית, וההשלכות השליליות שלה על התמ"ג האירופי פירושן שגם המדיניות המוניטרית של ה-ECB תצטרך להשתנות לקראת ספטמבר", אמר איאן סטנארד, אסטרטג בכיר לענייני מט"ח בבנק הצרפתי BNP פאריבה.



העלייה בערכו של הדולר עודדה משקיעים אחדים לנקוט בצעדים כדי להגן על עצמם מפני ירידות בערכם של מטבעות זרים מול הדולר. "בחודשיים האחרונים קיבלתי יותר שיחות טלפון ממנהלי כספים אמריקאים שביקשו לגדר את החשיפה הבינלאומית שלהם - במקרים רבים לראשונה מזה ארבע או חמש שנים - מאשר בכל תקופה אחרת בקריירה שלי", אמר סטיבן ג'ן, כלכלן ראשי לענייני מטבע בבנק ההשקעות מורגן סטנלי.



מסקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בשבוע שעבר עולה כי היורו עשוי ליפול לרמה של 1.44 דולר ליורו ב-12 החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully