וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון במו"מ לרכישת אלטשולר שחם

שרית מנחם

12.8.2008 / 7:23

אלטשולר שחם: נבחן כל הצעה לגופה; יו"ר מגדל שוקי הון הודיע כבר לפני שנה על כוונתו לרכוש חברות נוספות

ההתקשרות של הגופים אינה מפתיעה, והמגעים הנרקמים ביניהם אינם היחידים בענף הפיננסים. בימים שבהם קרנות הנאמנות סובלות מפדיונות ושוק החיתום דומם - הרווחיות בענף יורדת. ברקע קיימות ההוצאות הרגולטוריות הגוברות, מלחמת המחירים המתמשכת והוצאות השיווק והפרסום היקרות. מי שיצליח לשרוד בענף יהיו הגופים הגדולים. בקרב הגופים הבינוניים והקטנים צפוי תהליך של קונסולידציה.



רכישה של כל קופות הגמל של אלטשולר שחם, המנהלות כ-6 מיליארד שקל, תצטרך לחלוף על פני משוכה רגולטורית לפני שתתבצע. בשל גודל תיק הביטוח וקרנות הפנסיה בחברה האם, מגדל ביטוח, מוגבלת הקבוצה ברכישה של נכסי גמל בהיקף של 5 מיליארד שקל. זאת מכיוון שתקנות האוצר אוסרות על צמיחה דרך מיזוגים ורכישות בשוק החיסכון ארוך הטווח מעבר להיקף של 15% משוק זה.



כיום מנהל מגדל שוקי הון חלק מפעילות הגמל של הקבוצה, בהיקף של 450 מיליון שקל, וכמו כן הוא מנהל את קרן ההשתלמות הגדולה ק.ה.ל, שהיקף נכסיה המנוהלים הוא 8.7 מיליארד שקל. לפי שעה לא ברור כיצד תמוזג פעילות הגמל בתוך הקבוצה, מאחר שגם החברה האם, מגדל ביטוח, מנהלת פעילות גמל בהיקף של 790 מיליון שקל. גורמים בשוק מעריכים כי עדיין לא התקבלו החלטות בתוך הקבוצה באשר לגורלה של פעילות זו.



במגדל ביטוח מעוניינים לרכז את פעילות הגמל אצלם, אך החלטה שכזו לא תתקבל באהדה במגדל שוקי הון. ענף הגמל מתאפיין בהשקעות לטווח ארוך וביציבות - ומניב לחברות הפיננסים תזרים מזומנים בריא גם בתקופות קשות. הפרדת הפעילות ממגדל שוקי הון בוודאי תפגע ברווחיות של בית ההשקעות, תרחיש שמנהליו יתנגדו לו.



דובר מגדל שוקי הון מסר: "כפי שהודיע היו"ר, דן ללוז, לפני כשנה על כוונתו לרכוש חברות נוספות בתחום הפעילות שלנו, אנו בוחנים מעת לעת חברות כאלה ואחרות. אין בכוונתנו להתייחס לחברות באופן ספציפי".



תגובת אלטשולר שחם: "פניות רבות בעבר ובהווה וכנראה גם בעתיד מגיעות ויגיעו אלינו מגופים מובילים בארץ ובחו"ל בכוונה לרכוש ו/או להתמזג אתנו. כבית השקעות מוביל וכמי שמנהלים כיום 12 מיליארד שקל, עברנו את המסה הקריטית של הצורך בקונסולידציה. יחד עם זאת, הצעה שתהיה מעניינת, בהסתכלות אסטרטגית לטווח ארוך, ותועיל ללקוחות ולעובדים ותקדם אותנו, תיבחן לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully