וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר על מנהלי בתי החולים: הם צבועים; איפה היו עד היום?

רוני לינדר-גנץ

12.8.2008 / 8:33

מנהלי בתי החולים: הקמת בית חולים באשדוד תפגע בשאר בתי החולים; ותיצור תחרות לא הוגנת על רופאים

באוצר נאבקו במשך שנים נגד הקמתו של בית החולים, בטענה שהיא אינה כדאית כלכלית, תעיק על תקציב מערכת הבריאות ותפגע בבתי חולים אחרים. "אולי הם חשבו שאנחנו נעשה בעבורם את העבודה המלוכלכת, אבל מה לעשות - נכשלנו בכך", אמר המקור באוצר.



בשבוע שעבר הודיעה ועדת המכרזים הבין-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר והבריאות ולמינהל מקרקעי ישראל, כי החליטה לפרסם מכרז פומבי להקמת בית החולים. ההחלטה התקבלה לאחר מאבק תקשורתי, פוליטי ומשפטי ממושך שניהלו תושבי אשדוד למען ההקמה.



במכתבם טוענים 11 מנהלי בתי החולים הממשלתיים - ובהם פרופ' גבי ברבש מאיכילוב; פרופ' רפי ביאר מרמב"ם; ד"ר יצחק זיידס, המשנה למנכ"ל שיבא; ד"ר שמעון שרף מברזילי (המשמש יו"ר פורום מנהלי בתי החולים); וד"ר בני דוידזון מאסף הרופא - כי "הקמת בית חולים באשדוד תהיה טעות ובכייה לדורות, ועל כך מסכימים כל המקצוענים - הן במשרד הבריאות והן במשרד האוצר. שרי הבריאות והאוצר חייבים לעצור את המכרז להקמת בית החולים".



לדברי המנהלים, "הדבר היחיד שיקרה כתוצאה מהקמת בית החולים הוא תחרות לא הוגנת על כוח אדם רפואי (אחיות ורופאים), באמצעות הסכמים שאינם תואמים את הסכמי השכר המקובלים במערכת הציבורית.



באשדוד הגיבו בחריפות על המכתב וכינו אותו "מביש". ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר מטה המאבק להקמת בית חולים באשדוד וממלא מקום ראש העירייה, אמר: "מפתיע אותי לראות כי רופאים בישראל נהפכו לכלכלנים ולפוליטיקאים ושכחו את שבועתם להצלת חיי אדם. לא ייתכן שבעיר של רבע מיליון תושבים לא יהיה בית חולים. זוהי פוליטיקה בחלוק לבן".



העלות: 600 מיליון שקל



גם במשרד הבריאות ניגשים למכרז בחוסר רצון מופגן. לדברי בכיר במשרד, "אנחנו חושבים שיש מקום להקים עוד שלושה בתי חולים בישראל, אבל איננו חושבים שאשדוד היא המקום האידיאלי. זה נכפה עלינו פוליטית, וחבל. במשרד מוטרדים מאוד ממה שיקרה לבתי החולים השכנים, קפלן וברזילי, שגם כך בקושי מתפקדים - ועכשיו ייאלצו להתמודד עם פחות מטופלים ועם בריחת כוח אדם".



פתיחה של בית חולים חדש אינה זולה: לפי נתוני משרד הבריאות, הקמת מוסד בגודל המתוכנן באשדוד (300 מיטות) עשויה לעלות כ-600 מיליון שקל. הפעלתו תעלה כ-200 מיליון שקל נוספים בשנה. לפי המודל שבו יוקם בית החולים באשדוד, יזם פרטי יממן את ההקמה והתפעול, אך אם המוסד ייכנס לגירעון - תרחיש אפשרי בהחלט - המדינה היא שתצטרך לכסותו.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "נפעל לקידום המכרז בצורה המיטבית לאור החוק והחלטת בג"ץ, ולפי לוחות הזמנים שקבעה ועדת המכרזים".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנו פועלים על פי החוק הקובע כי יש להקים בית חולים באשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully