וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר חדש במגדל: יונל כהן מקצץ ביותר מחצי את מטה הניהול

אתי אפללו

12.8.2008 / 8:43

פעילות הגמל תרוכז במגדל ביטוח ויוקמו מערך שיווק והפצה כולל ויחידה מיוחדת לשיווק מול הבנקים

המנכ"ל החדש, יונל כהן, מעדיף מטה הרבה יותר מצומצם שיתכנס סביב השולחן הגדול. מאז כניסתו לתפקיד מגבש יונל כהן שינוי מבני ואסטרטגי במגדל, והוא צפוי להודיע עליו בחודש הקרוב.



הקטנת המטה הניהולי



אחד השינויים היותר בולטים שמתכנן יונל כהן הוא הקטנת המטה הניהולי של מגדל מכ-20 איש ל-5-8 אנשים בלבד, כדי שיהיה לו יותר קל לנהל אותם. במסגרת השינוי לא צפויים פיטורים או שינויי תפקידים. במקום זאת, "יקודמו" מתוך המטה הקיים אנשים שיהוו את המטה הניהולי החדש והמצומצם, ויתר אנשי המטה הישן יהיו כפופים להם.



בנוסף, יצטרפו למגדל שני נושאי משרה חדשים שנחשבים למקורבים של המנכ"ל החדש ושעד כה כיהנו בחברות הבנות בקבוצה. מדובר ברונן טוב, מנכ"ל קרן הפנסיה מקפת, ואריק יוגב, מנכ"ל סוכנות הביטוח מגדל. על פי ההערכות, השניים יישארו בתפקידיהם הנוכחיים ויקבלו לידיהם תחומי אחריות נוספים. יוגב ימונה לראש מערך הסוכנויות של מגדל, תפקיד שעד כה נשא בו יונל כהן, וטוב יעמוד בראש מערך שיווק והפצה חדש שיוקם ושיאחד את השיווק וההפצה של כל מוצרי מגדל. פונקציה נוספת שמילא יונל כהן בתפקידו הקודם - האחראי על האסטרטגיה של מגדל, תועבר ככל הנראה אל משה תמיר - משנה למנכ"ל ואחראי על השיווק במגדל. אם אכן רונן טוב ימשיך לכהן כמנכ"ל מקפת (ולא יעבור לכהן כיו"ר שלה), מגדל תצטרך למצוא יו"ר חדש לקרן הפנסיה (תפקיד שגם כן מילא עד כה יונל כהן).



איחוד פעילות הגמל



לפי ההערכות, מגדל לא תקים יחידה אורגנית לחיסכון ארוך טווח, אלא תתמקד באיחוד ערוצי השיווק, התפעול וההפצה של כלל המוצרים של הקבוצה. מגדל מתכוונת להתבסס גם בתחום הגמל, והיא בוחנת רכישה של קופות גמל המנהלות עד 5 מיליארד שקל.



בנוסף, מגדל תאחד את פעילות הגמל תחת מגדל, כלומר תעביר את פעילות הגמל שבבית ההשקעות מגדל שוקי הון (מגדל ביג ומגדל פלטינום) לחברת הביטוח, אך במקביל, ההערכות הן שפעילות קרנות ההשתלמות של הקבוצה תאוחד תחת מגדל שוקי הון, ומגדל תעביר אליה את קרן ההשתלמות שהיא מנהלת.



בנוסף מתכננת מגדל להקים יחידה חדשה לשיווק ופעילות מול הבנקים. המטרה היא לעבוד ולשווק ביעילות את מוצרי מגדל לבנקים, שעתידים להיכנס לייעוץ הפנסיוני ולהפוך לאחד מערוצי ההפצה העיקריים של מוצרים פנסיוניים.



הגדלת הפיקוח על מגדל שוקי הון



הדבר הראשון שביצע יונל כהן לאחר שנכנס לתפקידו הוא להחזיר את בית ההשקעות מגדל שוקי הון לבעלותה הבלעדית של מגדל. תחת ניהולו רכשה מגדל את חלקו של בנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס במגדל שוקי הון (למעשה, מדובר בג'יי.פי מורגן שרכש את בר סטרנס לאחר שהתמוטט) כדי שיוכל לפעול ביתר גמישות בתכנון האסטרטגיה שלו.



לגבי מגדל שוקי הון, ובנוסף לשינוי בתחום הגמל ובקרנות ההשתלמות שמתכנן כהן, ההערכות הן שתושקע תשומת לב ניהולית בבית ההשקעות. עד כה מגדל שוקי הון צמח בעיקר בזכות רכישות ומיזוגים, ומלבד היו"ר הדומיננטי, דן ללוז, לא התפתחה בו שדירה ניהולית עניפה. כהן ישמח לראות את הדברים הללו משתנים. בנוסף, במסגרת איחוד מערכי ההפצה והשיווק, יוביל כהן לפעילות יותר צמודה בין בית ההשקעות לחברת הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully