וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה ממשיכה לאיים על כלכלת יפאן: מדד המחירים ליצרן עלה בקצב החד ביותר מזה 27 שנה

סוכנויות הידיעות

12.8.2008 / 9:05

המדד זינק בקצב של 7.1% בחודש יולי - העלייה החדה ביותר שלו מאז ינואר 1981



מדד המחירים ליצרן ביפאן עלה בחודש יולי בקצב החד ביותר מזה 27 שנים, בעקבות העלייה במחירי האנרגיה וחומרי הגלם, המאיימת לשחוק את רווחי החברות במדינה ולגרור את יפאן למיתון. כך מסר היום הבנק המרכזי של יפאן.



מדד המחירים ליצרן ביפאן זינק בקצב של 7.1% ביולי לעומת יולי 2007 - העלייה החדה ביותר שלו מאז ינואר 1981 - לאחר עלייה של 57% בחודש יוני. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד יעלה בקצב של 5.7% בלבד. בשיעור חודשי עלה מדד המחירים ליצרן ב-2% - העלייה החודשית החדה ביותר שלו מאז אפריל 1980.



למרות ההאצה באינפלציה, הבנק המרכזי אינו צפוי להעלות את הריבית במדינה מרמה של 0.5% בעתיד הקרוב, בעקבות ההאטה הכלכלית המאיימת לדרדר את הכלכלה היפאנית למיתון הראשון שלה מאז 2001.



בחודש שעבר העלה הבנק את תחזית האינפלציה שלו וחתך את תחזית הצמיחה לכלכלת המדינה, בעקבות המשבר בשוק הדיור המקומי והאינפלציה הגבוהה, המובילה לירידה בצריכה הפרטית. כלכלנים מעריכים כי מחר ידווח הבנק על התכווצות של 2.3% בתמ"ג היפאני ברבעון השני של 2008, הצמיחה השלילית הראשונה ביפאן מזה שנה.



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העריכה בשבוע שעבר כי כלכלת יפאן תרשום האטה בעקבות משבר האשראי וההאטה הגלובלית, אך תצליח להימנע ממיתון. לפי הקרן, כלכלת יפאן אינה צפויה לצמוח ברבעון השני, לאחר שהגיעה לקיפאון כמעט מוחלט, אך צפויה לרשום צמיחה חלשה במחצית השנייה של 2008. ברבעון הראשון צמחה הכלכלה היפאנית ב-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, מעל תחזיות האנליסטים, למרות הירידה בפעילות היצוא בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב וההידרדרות בשוק הדיור.



ה-IMF צופה כי התמ"ג היפאני יצמח בקצב מתון של 1.5% ב-2008 וב-2009, לאחר שצמח ב-2.1% בשנה שעברה. בנוגע לריבית ביפאן תמכה ה-IMF במדיניות הבנק המרכזי במדינה, שהותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 0.5% מאז פברואר 2007. מדד המחירים לצרכן ביפאן עלה ב-1.9% בחודש יוני - העלייה החדה ביותר שלו זה עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully