וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מורגן סטנלי ירכוש מלקוחותיו אג"ח ARS

אשר שכטר

12.8.2008 / 11:28

הציע לרכוש בחזרה ניירות ערך בלתי סחירים מסוג ARS בשווי של 4.5 מיליארד ד'. התובע הכללי של מדינת ניו יורק: "מעט מדי, מאוחר מדי"

בנק ההשקעות מורגן סטנלי הציע במהלך הלילה לרכוש בחזרה מלקוחותיו ניירות ערך בלתי סחירים מסוג ARS בשווי של 4.5 מיליארד דולר. זאת בעקבות צעדים דומים שבהם נקטו סיטי, מריל לינץ' ו-UBS במסגרת הסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) שחקרה חשדות כי אותם בנקים הונו את משקיעים ומכרו להם ביודעין ניירות ערך בלתי נזילים.

Auction Rate Securities, ובקיצור ARS, הם סוג של מכשיר חוב - בדומה לאיגרת חוב. הם מונפקים על ידי חברות, רשויות מקומיות וחברות כרטיסי אשראי לטווחים ארוכים, אולם הריבית עליהם משתנה ונקבעת מחדש במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות. שוק ה-ARS, ששוויו 330 מיליארד דולר, קרס בפברואר האחרון בעקבות משבר האשראי העולמי.

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, דרש ביום שני ממורגן סטנלי, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ובנק ואקוביה להתחיל באופן מיידי בניסיונות להגיע להסדר עם משרדו במסגרת החקירה הנוגעת לקריסת שוק ה-ARS. זאת לאחר שענק הבנקאות השווייצי UBS הסכים בסוף השבוע לרכוש בחזרה מלקוחותיו אג"ח בסך 18.6 מיליארד דולר לאחר שהואשם כי מכר להם ביודעין ניירות ערך בלתי סחירים.

במהלך הלילה הודיע מורגן סטנלי כי ירכוש מלקוחותיו הקמעוניים בחזרה ניירות ARS שעודד אותם לרכוש דרכו לפני 13 בפברואר במחיר הנקוב. בתגובה, כינה דובר מטעמו של קומו את ההצעה "מעט מדי, מאוחר מדי". "החקירה שלנו בנוגע להתנהלות מורגן סטנלי עודנה נמשכת", אמר אלכס דטריק, דוברו של קומו. בשבוע שעבר הסכים מורגן סטנלי לרכוש בחזרה משתי עיריות במדינת מסצ'וסטס ניירות ARS בסך 1.5 מיליון דולר שעודד אותם לרכוש במטרה להסדיר אישומים שהוגשו נגדו במדינה.

בסוף השבוע הודיע UBS כי הגיע להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לפיו ירכוש בחזרה מלקוחותיו ניירות ערך מסוג ARS בסך 18.6 מיליארד דולר, וישלם קנס בסך 150 מיליון דולר. זאת, לאחר שהואשם על ידי משרדו של קומו כי ביצע הונאת ניירות ערך כשהטעה משקיעים ועודד אותם לרכוש ניירות ARS, זמן קצר לפני וגם אחרי שהשוק קרס והנכסים הפכו בלתי נזילים.

ענקית הפיננסים סיטי הגיעה גם היא להסדר דומה לאחר שהואשמה כי הונתה את משקיעיה כשעודדה אותם לרכוש ניירות ARS זמן קצר לפני קריסת השוק, והסכימה לרכוש בחזרה מלקוחותיה ניירות ARS בסך 7.3 מיליארד דולר, בנוסף לקנס של 100 מיליון דולר ולהענקת סיוע ל-2,600 משקיעים מוסדיים להיפטר מנכסים בלתי סחירים בסך 12 מיליארד דולר שמכרה להם.

בנק ההשקעות מריל לינץ' הודיע בנפרד בשבוע שעבר כי הוא מסכים לרכוש בחזרה מלקוחותיו הקמעוניים ניירות ARS בסך 10 מיליארד דולר שעודד אותם לרכוש. קומו, בתגובה, טען כי תוכניתו העצמאית של מריל לינץ' אינה מטפלת בכל הנושאים הנוגעים להגנת המשקיעים, ונבחנת על ידי אנשי משרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully