וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחזקות הציבור בטאואר ירדו מ-30% ל-20%

שמואל שוסטר

12.8.2008 / 9:35

בתמורה לוויתור על חוב של 200 מיליון דולר, יגדלו אחזקות בנק הפועלים ו בנק לאומי ביצרנית המוליכים למחצה ממגדל העמק ל-34.8%

ביום חמישי האחרון הודיעה טאואר על מו"מ שבו צפויים בנק הפועלים ולאומי לוותר על כ-50% מהחוב של החברה, שנאמד בכ-200 מיליון דולר לכל אחד מהבנקים. בנוסף, צפויה החברה לישראל, בעלת השליטה בחברה, לבצע השקעה נוספת.

תוצאות המהלך על בעלי המניות של טאואר, ובכללם הציבור, מתחילות להתבהר. לאחר הזרמת ההון ומחיקת החובות צפויים הבנקים להחזיק ב-17.4% מהחברה כל אחד - כ-2.5% פחות מהאחזקה הריאלית המותרת לבנקים בישראל. עד כה החזיקו הבנקים בשטרי הון שהקנו לכל אחד מהם 9.4%. בעקבות שינוי מבנה ההון כמעט שיוכפלו אחזקותיהם של לאומי ובנק הפועלים ל-17.4% כל אחד.

גם חלקה של החברה לישראל בטאואר יגדל, וצפוי להיות 31.2%, לעומת 28.9% לפני ההשקעה הנוספת בחברה.

הבנקים והחברה לישראל יהיו הגורמים היחידים שירוויחו מהשינוי במבנה ההון של החברה. אחזקותיהם של יתר בעלי המניות בחברה - החברות סאנדיסק ומאקרוניקס, בעלי המניות של חברת ג'אז והציבור - צפויים להידלל.

לאחר ביצוע השינוי צפויה יצרנית שבבי הזיכרון סאנדיסק לרדת מנתח של 5.7% בחברה ל-3.7% בלבד. אחזקתה של יצרנית השבבים הטייוואנית מאקרוניקס תקטן מ-3.2% ל-2.1%.

בעלי המניות של ג'אז - החברה האמריקאית שנרכשה במאי בידי טאואר בעסקת מניות - יחזיקו 8% בלבד מהחברה. זאת, לעומת 12.3% מהחברה שבהם היו אמורים להחזיק במקור. השינוי הגדול ישתקף באחזקות הציבור, שיצטמצמו מ-31.2% ל-20.2% בלבד.

טאואר הודיעה על זימון בעלי מניותיה לאסיפה כללית שתתקיים ב-17 לספטמבר, שבה יתבקשו לאשר את העסקה לרכישת ג'אז. אם תאושר העסקה תשלים טאואר את הרכישה עד 19 בספטמבר.

טאואר צפוייה לפרסם את דו"חותיה לרבעון השני של 2008 ב-20 בספטמבר. קיימת אפשרות כי טאואר תשלב את תוצאותיה של ג'אז כבר ברבעון הנוכחי.

בחודש שעבר קיבלה טאואר התראה לפני הסרת מנייתה מהמסחר ברשימה הראשית של בורסת נאסד"ק, לאחר שבמהלך 30 ימי המסחר העוקבים שקדמו להודעה נסגרה מנייתה במחיר פחות מדולר - מחיר המינימום הדרוש להמשך המסחר בנאסד"ק.

נאסד"ק הקציבה לטאואר 180 יום כדי להעלות את מחיר המניה מעל רף המינימום. אם מניות החברה ייסחרו במחיר של דולר אחד או יותר במהלך 10 ימי מסחר רצופים עד ל-12 בינואר 2009 יוכלו מניות החברה להמשיך להיסחר בנאסד"ק, ולא יעברו לרשימה משנית.

  • עוד באותו נושא:
  • טאואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully