וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הנפט יורד ב-1.5 דולר לחבית; צופים טווח מסחר - 111-115.3 דולר לחבית

TheMarker

12.8.2008 / 9:49

בנוסף, בבית ההשקעות מציינים כי הדולר ממשיך לצבור תאוצה מול המטבעות העיקריים

המטבע האמריקאי המשיך את הראלי גם אמש ונסחר בשיא של חמישה וחצי חודשים אל מול היורו, כאשר את כוח צבר השטר הירוק מנפילה דרמטית של מחירי הנפט והמסחר הספקולטיווי באשר התפשטות ההאטה הכלכלית מארה"ב לשאר העולם.
הדולר נסחר סביב הרמות של 1.491 אל מול היורו, סביב הרמות של 110.1 אל מול ה וסביב הרמות של 1.911 אל מול ה בשעה 21:10 (GMT) אמש.



היורו, אשר סבל מהנפילה השבועית החדה ביותר מאז היווסדו בשנת 1999, נסחר ביום שני סביב רמות שפל של 1.4877 אל מול הדולר. הסימנים להאטה גלובלית הולכים וגדלים בשל נתונים חלשים אשר לא מפסיקים להגיע מגוש היורו, אסיה ואוסטרליה לאחרונה אשר הפריחו כל יכולת של הבנקים הבכירים לחזק את המדיניות המוניטרית מחוץ לארה"ב ובכך להעלות את הביקושים למטבע האמריקאי בעולם.



נזכיר, שהכלכלה הגדולה החלה לתת סימנים כבר בחודש אוגוסט בשנת 2007 עם תחילתו של משבר המשכנתאות המשני ושוק האשראי בארה"ב כשקיטון בשוק העבודה והאטה בשוק הבתים האמריקאי הוביל את הפדרל רזרב למהלכים דרמטיים של הפחתת ריבית הבנק המרכזי ב-3.25% והעמידה על לרמה של 2% כיום.



בהסתכלות קלה לאחור, רק לפני כחודש ה-BOE וה-ECB אשר להם הריבית של 5% ו-4.25% בהתאמה היו צפויים לחזק את המדיניות המוניטרית אך כיום זה נראה בלתי אפשרי בעיני משקיעים רבים עם סיכוים אף גדלים להורדת הריבית בהמשך השנה. מנגד, הדעה הרווחת בקרב האנליסטים כי מדיניות ההפחתה של הפד הוכיחה את עצמה ומהיום והלאה המהלכים של הבנק המרכזי יהיו לשמר את הריבית או להעלותה בהמשך השנה.



היום המשקיעים ישבו את תשומת ליבם לנתוני מדד המחירים לצרכן בבריטניה בשעה 8:30 (GMT), מאזן הסחר בקנדה ובארה"ב בשעה 12:30 (GMT) ובנוסף נתוני הצמיחה הרבעוניים ביפאן בשעה 23:50 (GMT).



דולר/שקל:



לאחר מהלך מתמשך של התחזקות השקל מאז ה-30 ליולי, ביום שני לראשונה סוגר השקל בירידה חדה אל מול הדולר ויורד מהרמות של 3.59 לרמות של 3.56 שקל לדולר. ב-28 ליולי הבנק המרכזי הישראלי העלה את הריבית מהרמה של 3.75% לרמה של 4% את הריבית לטווח קצר, כאשר בסיכום הפרוטוקולים ניתן ללמוד כי הדעות היו חלוקות עם דגש כי ההאטה הכלכלית הצפויה לבוא תגביל את עליות המחירים במשק ותוריד את הלחצים האינפלציוניים.



ניתן לראות כי האינפלציה השנתית יורדת בהדרגה מהרמה של 5.4% בחודש מאי, 5.2% בחודש יוני ו4.8% בחודש יולי. נזכיר, כי יעד הבנק נע בין 1% ל-3%. מבחינה טכנית התמיכה המשמעותית של הצמד עומדת כעת על רמה של 3.557 שקל לדולר כאשר רמת התנגדות משמעותית עומדת על 3.6 שקל לדולר. הערכות האנליסטים כי מה שראינו ביום שני היה תיקון והראלי של הדולר אל מול המטבע הישראלי עשוי לחזור עם השטר הירוק ימשיך להפגין כוחו בזירה הגלובלית.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב צנח ביותר מ-4% ביום שני בשל התחזקות השטר הירוק והנפילות החדות במחירי הנפט.
המתכת היקרה בדרך כלל משמשת כגידור כנגד אינפלציה אך המשקיעים לא ראו צורך להחזיק את הזהב אשר איבד מאלטרנטיוויות וסבל ממכירות מסיוויות אשר הביאו אותו לרמת שפל של כמעט 820 דולר לאונקיה לאחר שרמת התמיכה הפסיכולוגית של 850 דולר לאונקיה נפרצה. החוזה העתידי על הזהב נסגר אמש סביב הרמות של 826.3 דולר לאונקיה.



נפט:



החוזה העתידי על הזהב השחור ממשיך במסע ההיחלשות וסוגר את יום המסחר הראשון של השבוע בירידה של 1.5 דולר לחבית אך לא לפני שהנפט נסחר בשפל של 112.39 דולר לחבית.
הנפילה הרצופה של 6 ימים במחירי הנפט נובעת בעיקר מדאגות המשקיעים לירידה בביקושים של הנפט בזירה הגלובלית והראלי של הדולר בעולם. כמו כן, חשוב לציין כי יבוא הנפט מצרכנית הנפט הגדולה, סין, צנח ב-7% בחודש יולי, זו הנפילה החדה ביותר מאז 2005.
טווח המסחר עשויי לנוע סביב הרמות של 111 דולר לחבית ל-115.3 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully