וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחלשות הין וירידה בביקושים הובילו את המ-לט לרווח נקי של מיליון דולר בלבד ברבעון השני

יובל מעוז

12.8.2008 / 10:21

החברה תבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של 25 מיליון שקל לאחר ירידת המניה בכ-31% מתחילת השנה



צמצום בביקושים ביפאן וצפון אמריקה והשפעות היחלשות הדולר והין הובילו את הרווח הנקי של חברת , להסתכם בכמיליון דולר ברבעון השני של השנה, לעומת 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.



המ-לט, הנמצאת בשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, דן טופז ומנכ"ל החברה שמואל טופז, עוסקת בייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים למערכות הובלת גזים בתעשיות מיקרו אלקטרוניקה ותעשיות נוספות. המוצרים האולטרה נקיים של החברה משמשים למכשור ובקרה של אפליקציות תעשייתיות ולהעברת נוזלים וגזים בלחץ גבוה.



הכנסות המ-לט ירדו ב-5.1% והסתכמו ברבעון השני של השנה ב-18.6 מיליון דולר. הירידה בהכנסות החברה נובעת מירידה במכירות למגזר המוצרים האולטרה נקיים, שקוזזה מגידול במכירות למגזר מוצרי התעשייה התהליכית.



הרווח הגולמי של החברה ירד ב-14.2% לעומת הרבעון השני של השנה והסתכם ב-7 מיליון דולר. הירידה מיוחסת להפרשה לירידת ערך מלאי של כ-950 אלף דולר ומירידה ברווח הגולמי בסך של כ-550 אלף דולר מהיחלשות הין היפאני לעומת הדולר בשיעור של כ-6% בתקופת הדו"ח.



הוצאות המכירה והשיווק של החברה עלו ברבעון השני של השנה ב-20% ל-4.2 מיליון דולר בעקבות הרחבת פעולות השיווק והמכירה שביצעה החברה, אשר באה לידי ביטוי בגיוס אנשי מכירות ובפעילות שיווקית להחדרת מוצריה לשווקים חדשים.



הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-1.3 מיליון דולר לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה מייחסים את הירידה ברווח התפעולי לירידה במכירות בתחום המוצרים האולטרה נקיים ומעלייה ברכיבי הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה.



תזרים המזומנים של החברה גדל ל-6.3 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, כתוצאה מקיטון בתשלומם לרכישות חומרי גולם, ומגבייה של חובות מלקוחות החברה.



בחלוקה למגזרי פעילות, מכירות החברה בתחום המוצרים לתעשייה התהליכית ברבעון השני הסתכמו ב-12 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי מפעילות זו הסתכם ב-1.6 מיליון דולר. בתחום המוצרים האולטרה נקיים ירדו ההכנסות בכ-30% ל-6.7 מיליון דולר, כאשר החברה רשמה הפסד תפעולי של 335 אלף דולר מפעילות זו.



החברה הודיעה היום כי החליטה לבצע רכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד כ-25 מיליון שקל. מניית המ-לט ירדה בכ-31% מתחילת השנה. החברה נסחרת לפי שווי של 417 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully