וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: האג"ח הממשלתיות הצמודות, בינוניות וקצרות, שוב מעניינות

TheMarker

12.8.2008 / 10:37

למשקיעים הפחות שמרנים ממליצים בבית ההשקעות על אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה

השינוי הזניח בפרמיית הסיכון מוסבר מחד בשוק עצבני בארה"ב ומאידך בהמתנה לדו"חות החברות ולפרמטרים כלכליים חדשים בישראל.



בארה"ב החוזים על הריבית צופים סיכויים של 67.5% להשארת הריבית על כנה בפגישת הפד בספטמבר. גם בישראל ההערכה הרווחת היא שהריבית תישאר ללא שינוי בסוף החודש. על פניו נראה שבמצב הנוכחי, יש יתרון קל לאג"ח הצמודות הממשלתיות על פני השקליות.



בגאון בית השקעות מעריכים כי הריבית בישראל תישאר ללא שינוי, לפחות עד שיתבררו נתונים חדשים כמו שיעור השינוי במדד יולי, כיוון הדולר/שקל ושינויים במחירי הנפט והסחורות.



האפיק הצמוד - בשבוע החולף, נרשמו ירידות של עד 0.7% באג"ח הצמודות כאשר הירידות החדות ביותר נרשמו בסדרות הבינוניות והארוכות.



לפי ההערכות המעודכנות של בית ההשקעות, האינפלציה בשנת 2008 צפויה להסתכם סביב 3.5% כאשר האינפלציה החזויה הנגזרת משוק ההון ירדה לרמה של 2.8% ל-12 החודשים הקרובים. הכלכלנים מגאון מאמינים כי האג"ח הצמודות הממשלתיות, הקצרות והבינוניות, שוב מענייניות בתשואות הנוכחיות (1.8%-2.0% ריאלית), בעיקר לאחר המימושים שחלו בהם בשבוע האחרון.



למשקיעים הפחות שמרנים שביניכם, מומלץ לשקול השקעה באג"ח קונצרני צמוד מדד בדירוגים גבוהים, שהינו אטרקטיבי נוכח SPREAD (מרווח) של כ-1.3% (תל בונד 20) מאג"ח ממשלתיות לתקופות מקבילות.



בגאון סבורים כי בהמשך השנה, לחצי האינפלציה יתמתנו ממספר סיבות ביניהן ניתן למנות את עליות הריבית בעולם, ירידה בצמיחה העולמית (מיתון) וצפי להמשך ירידה במחירי הסחורות והנפט שאנו עדים לה בשבועות האחרונים. עם זאת, למי שמעריך ציפיות אינפלציה גבוהות מ-2.8% ב-12 החודשים הקרובים, מומלץ אף להגדיל את הרכיב הצמוד הקצר ו/או הבינוני על חשבון האפיק השקלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully