וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד רבעוני רביעי ברציפות ל-UBS: הבנק השווייצי רשם הפסד של 329 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

12.8.2008 / 10:38

לקוחותיו העשירים של UBS משכו 17.3 מיליארד פרנק שווייצי מהבנק במהלך הרבעון השני



, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח היום על הפסד של 329 מיליון דולר ברבעון השני - הפסד רבעוני שני ברציפות - בשל מחיקות הקשורות לחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב והוצאות הקשורות להסדרת אישומים שהגישה נגדו רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בטענה כי הונה משקיעים.



ההפסד הנקי של UBS ברבעון השני של 2008 הסתכם ב-358 מיליון פרנק שווייצי (329 מיליון דולר), לעומת רווח של 5.55 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד של UBS היה גבוה מתחזיות האנליסטים, שצפו כי ענק הבנקאות השווייצי ירשום הפסד של 281 מיליון פרנק במהלך הרבעון. הפסדיו הרבעוניים של UBS הופחתו בעקבות הטבות מס בסך 3.8 מיליארד פרנק שווייצי.



UBS, הבנק האירופי שנפגע בצורה הקשה ביותר ממשבר הסאבפריים, הודיע בסוף השבוע כי הגיע להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לפיו ירכוש בחזרה מלקוחותיו ניירות ערך מסוג ARS (auction rate securities) בסך 18.6 מיליארד דולר, וישלם קנס בסך 150 מיליון דולר. זאת, לאחר שהואשם על ידי משרד התובע הכללי מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, כי ביצע הונאת ניירות ערך כשהטעה משקיעים ועודד אותם לרכוש ניירות ARS, זמן קצר לפני וגם אחרי שהשוק קרס והנכסים הפכו בלתי נזילים.



בעקבות מחיקות והפסדים בסך יותר מ-40 מיליארד דולר שרשם UBS ברבעונים האחרונים, בשל משבר האשראי העולמי - הודיע היום מנכ"ל הבנק, מרסל רוהנר, על תוכנית לפצל את חטיבותיו הקיימות לשלוש חטיבות נפרדות, שיזכו באוטונומיה יחסית. זאת, במסגרת ניסיונו של הבנק לקצץ בהוצאותיו ולהוביל מהלך של ארגון מחדש. UBS אינו צופה שיפור בשווקים הפיננסיים בהמשך השנה, ולכן מתכוון הבנק לקצץ אלפי משרות, להפחית בעלויות ולצמצם את נטילת הסיכונים.



"UBS אינו צופה כי המגמות השליליות בשווקים הפיננסיים, שהשפיעו על תוצאות המחצית הראשונה של 2008, ישתפרו במחצית השנייה של השנה", נמסר בהודעת הבנק.







תשומת לב מיוחדת הוענקה לקצב משיכות הכספים מ-UBS, בעקבות דיווחים לפיהם לקוחותיו העשירים של הבנק החלו לנטוש אותו בעקבות מצבו הכספי. לקוחות UBS משכו 17.3 מיליארד פרנק שווייצי מחטיבת ניהול הכספים של הבנק במהלך הרבעון השני, מסר UBS. בעוד חטיבת ניהול הנכסים הגלובלית של הבנק רשמה משיכות ענק של כספים בסך 24.5 מיליארד פרנק.



מניית UBS נופלת כעת ב-3%, בעקבות התוצאות הרבעוניות המאכזבות. מאז תחילת השנה נפלה מניית UBS ב-50% וחתכה את שווי השוק של הבנק במחצית, בעקבות הפסדי הענק שרשם הבנק במסגרת משבר האשראי העולמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully