וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אל על יצא לחלץ הישראלים מגיאורגיה

זוהר בלומנקרנץ

12.8.2008 / 10:54

על פי הערכות, שדה התעופה בטביליסי פנוי להמראות ונחיתות, אך במקרה הצורך, ינחת המטוס באזרבייג'אן





טיסת אל-על מתבצעת בניגוד לתכנון המוקדם של משרד החוץ, לפיו חברת "ארקיע", המפעילה קו קבוע לטבליסי, אמורה היתה להוציא את הטיסה המיוחדת להחזיר את מאות הישראלים שעדיין שוהים במדינה.



הנוסעים, שאמורים היו לשוב לישראל בטיסה ביום שישי, דרשו כי טיסתם תוקדם בשל המצב הביטחוני באזור, ואולם ארקיע הודיעה כי עקב המצב הביטחוני אין באפשרותה להטיס את הנוסעים.



ממשרד החוץ נמסר, כי הם ממשיכים לפעול לאיתור דרכי יציאה מהמדינה בעבור האזרחים הישראלים השוהים בה, "דרך האוויר או דרך היבשה". להערכת אנשי משרד החוץ, בגיאורגיה שוהים כעת כ-230 ישראלים, רובם אנשי עסקים ותיירים; ככל הידוע למשרד החוץ - לכל הישראלים שלום.



כמאה ישראלים השוהים עתה בבירה, טביליסי, צפויים לנחות היום או מחר בישראל בטיסה של "אייר זנה" - חברת התעופה הגיאורגית. לדברי מנכ"ל ארקיע, גד טפר, אם לא תימצא אפשרות לחילוץ הנוסעים, הממשלה תצטרך לארגן מבצע חילוץ באמצעות מטוסי חיל האוויר. "מה שאנו לא יכולים לעשות כחברה תעופה פרטית יכולה מדינת ישראל לבצע מבחינה ביטחונית. מדינות במערב חילצו את תושביהן עוד בסוף השבוע שעבר", אמר.



רוב יהודי גיאורגיה - 12 אלף במספר - שוהים בטביליסי ובפרבריה, בה לא התחוללו קרבות, וממשרד הקליטה נמסר כי הם אינם נתונים בסכנה. גם שגריר ישראל בגיאורגיה הגיע אתמול עם הקצין הביטחוני של השגרירות לבירה וכעת השגרירות מאוישת. כ-200 יהודים, השוהים באזורי הקרבות, אותרו על ידי הסוכנות היהודית, וכ-50 מהם נרשמו לעלייה לישראל. ככל הידוע, לא נפגעו יהודים בקרבות.



חברת "ארקיע" בחנה אתמול עם משרד החוץ אפשרויות חילוץ לנוסעים שהיו אמורים לחזור ביום שישי; בין היתר, נבחנה האפשרות להטיס את הנוסעים באמצעות החברה המתחרה - אייר זנה - אך אפשרות זו נפסלה בגלל שהטיסה אינה בטוחה מספיק. כמו כן, נבחנה האפשרות להסיע את הנוסעים לגבול הטורקי-גיאורגי או דרך אזרבייג'אן, אך אפשרויות אלו נפסלו בגלל הסכנה הביטחונית בהסעת ישראלים ברחבי אזור הלחימה ובגלל הצורך להנפיק אשרות כניסה למדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully