וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בהובלת חברות מגזר הפיננסים; לונדון ופרנקפורט מאבדות 0.5%

הדר תדמור

12.8.2008 / 11:14

ירידות נרשמות גם במניות מגזר הנפט לאחר ירידת מחירי הנפט בניו יורק



מגמת ירידות נרשמת בבורסות אירופה בהובלת חברות מגזר הפיננסים, לאחר שבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס הודיע כי הוא צפוי לבצע מחיקה של 1.5 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. בורסות לונדון ופרנקפורט יורדות ב-0.5%, בורסת פאריס יורדת ב-0.8%.



ג’יי.פי מורגן צ’ייס צפוי למחוק ברבעון הנוכחי לפחות 1.5 מיליארד דולר, כיוון שמשבר המשכנתאות והאשראי הנמשך הוביל לירידת ערך נכסיו. כך הודיע הבנק בדיווח רגולטורי. ההפסדים ומחיקות הערך של חברות הפיננסים בעולם מתקרבים לחצי טריליון דולר מאז קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב) בקיץ שעבר.



מניית בנק HBOS הבריטי יורדת ב-1.8%. מניית BNP פאריבה יורדת ב-1.5%. מניית סוסייטה ג'נרל יורדת ב-1.4%. מניית דויטשה בנק יורדת ב-0.6%.



מניית UBS עולה ב-2.3% על אף הודעת הבנק על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השני. UBS דיווח היום על הפסד של 329 מיליון דולר ברבעון השני - הפסד רבעוני שני ברציפות - בשל מחיקות הקשורות לחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב והוצאות הקשורות להסדרת אישומים שהגישה נגדו רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בטענה כי הונה משקיעים.



ירידות נרשמות גם במניות מגזר הנפט, בעקבות המשך מגמת הירידות במחיר הנפט בניו יורק. מחיר הנפט יורד ב-0.8% בניו יורק ונסחר ברמה של 113.51 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שאתמול ירד ב-0.7% לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי. מניית רפסול, חברת הנפט הספרדית, יורדת ב-1%. מניית טוטאל הצרפתית רושמת ירידה של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully