וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה חנן 74 בכירים בקהילת העסקים המקומית שהורשעו ונידונו לעונשי מאסר

אשר שכטר

12.8.2008 / 11:49

בין מקבלי החנינות: יו"ר יונדאי שהורשע במעילה ונידון בשנה שעברה לשלוש שנות מאסר

צ'ונג נידון בשנה שעברה במפתיע לשלוש שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע במעילה בכספי החברה במסגרת חקירת החשדות כי יונדאי וחברות מסונפות הקימו קרנות אשר נועדו לממן כספי שוחד עבור טובות הנאה פוליטיות. ביצוע גזר הדין הוקפא עד היום בשל חששות כי לא יימצא לו מחליף ראוי בענקית הרכב, וצ'ונג המשיך לשמש כיו"ר יונדאי.



צ'ונג זכה היום לחנינה, יחד עם 341.8 אלף עבריינים מורשעים, בהם גם עשרות פוליטיקאים ובכירים בקהילת העסקים הדרום קוריאנית. את החנינה נתן לי לרגל יום השנה ה-60 לסיומו של השלטון היפאני על חצי האי קוריאה ב-15 באוגוסט. בין מקבלי החנינות היו גם צ'יי טיי-וון, יו"ר קונצרן הענק SK, שהורשע בהונאה חשבונאית, ויו"ר קונצרן האנווה הדרום קוריאני, קים סיונג-יון, שהורשע בתקיפה.



ממשרד המשפטים הדרום קוריאני נמסר כי ההחלטה לחנון את בכירי קהילת העסקים המקומית, שהורשעו במסגרת סדרת חקירות והרשעות של בכירים בתאגידים, נועדה לאפשר לכלכלת המדינה להתגבר על קשייה הנוכחיים. "אנו מקווים כי אנשי העסקים ימלאו תפקיד מרכזי בהחייאת הכלכלה וביצירת משרות, באמצעות השקעות והתרחבות לשווקים מעבר לים", מסר משרד המשפטים.



צ'יי מנהל במסגרת תפקידו כיו"ר קבוצת SK, את ענקיות הטלקום והאנרגיה הדרום קוריאניות SK טלקום ו-SK אנרג'י. הוא הורשע בהונאה ונידון לשלוש שנות מאסר ב-2004, אולם ביצוע גזר הדין הושעה לאחר מכן. קים הספיק לרצות תקופה קצרה של מאסר בפועל, לאחר שהורשע בתקיפת עובדים בבאר שתקפו את בנו, לפני שגם גזר דינו הושעה בשל חשש כי מאסרו יפגע בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה.



בתגובה לסערה הציבורית שעוררה חנינתם של אנשי העסקים הבכירים, אמר נשיא דרום קוריאה כי "אני מודע לביקורת של אנשים מסוימים על מהלך שכזה, ומדובר היה בהחלטה קשה. באופן אישי גם אני איני תומך בה, אך קיבלתי אותה משום שמנהלי החברות מתקשות לפעול מעבר לים וביטחון המשקיעים רחוק מלהיות איתן". לי נבחר בדצמבר על רקע הבטחותיו לעודד את הצמיחה הכלכלית. מפלגת האופוזיציה הדמוקרטית הודיעה בתגובה להחלטה כי "החנינה הזאת רק תחזק את אמון הציבור בטענה שהעשירים תמיד מתחמקים מעונש".



סדרת ההרשעות של בכירי עולם העסקים הדרום קוריאני, בהם גם יו"ר סמסונג לי קון-הי שהורשע בהעלמת מס ונידון ל-3 שנות מאסר, עוררה דיון ציבורי בדרום קוריאה בנוגע לסוגיית היחס המועדף שקיבלו הקונצרנים המשפחתיים הענקיים במדינה במשך שנים ארוכות. הסוגיה הובילה לביקורת חריפה על הרשויות שהפגינו כלפיהם יחס סלחני. לי, המערער כיום על הרשעתו, לא זכה לחנינה מהנשיא משום שטרם נתקבלה החלטה סופית בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully