וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ליועמ"ש: מנע מאולמרט להעביר את חצר סרגיי לידי רוסיה

רנית נחום-הלוי

12.8.2008 / 11:59

החשש: משרדי הממשלה ינהלו את ענייני המדינה משטח רוסי

ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה במשרדי החברה להגנת הטבע שבמתחם סרגיי, הללו העלו שאלות משפטיות והצעות בונות כיצד לסכל את המהלך שמובילה הממשלה. בין המשתתפים היו חברי 'פורום הפרופסורים' למען חוסן כלכלי, נציגי 'פורום המשפטנים למען ארץ ישראל', התנועה להעצמת ירושלים, ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, ניר ברקת, ארגון ותיקי יוצאי ברה"מ, נציגי 'ירושלים בת קיימא' (גוף המאגד בתוכו עוד כ-60 ארגונים), החברה להגנת הטבע ונציגי ועדי שכונות.



מתחם חצר סרגי ממוקם בלב מרכז העיר של ירושלים, ברחוב הלני המלכה, מרחק הליכה מרחוב יפו. המתחם משתרע על שטח של 1700 מ"ר ובו כ-4200 מ"ר, נבנה על ידי הרוסים אך מאז קום המדינה ועד לשנה זו לא נכלל בשום הסדר מטעם המדינה, המגדיר את זכויות הרוסים במקום. המתחם נוהל עד לפני כשבוע על ידי האפוטרופוס הכללי ומרביתו הושכר לדיור הממשלתי. מאז קום המדינה יושבים במקום גופים כמו משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה וגופים ציבוריים נוספים. החשש והאבסורד כאחד, שברגע שהמתחם יעבור לידי הרוסים, משרדי הממשלה ינהלו את ענייני המדינה משטח רוסי.



ב-TheMarker פורסם כי עד חודש יולי יעבור המתחם לידי ממשלת רוסיה. בתאריך 27.7 הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות השופט רפי כרמל על העברת המתחם לקניין המדינה, לאחר שעד היום היה בטיפול של האפוטרופוס הכללי. "העברת הנכס לידי המדינה משמעו העברתו המיידית ע"י המדינה לרוסים", מסבירה פזית שבייד, מנהלת חצר סרגיי והחברה להגנת הטבע ירושלים. "בחוק ישנו סעיף שאומר שבמידה ולא הוכחה בעלות על רכוש ואין עליו דורש, לאחר 15 שנה ניתן להעבירו לקניין מדינה. מדוע המדינה לא פעלה קודם לכן, למה היא נזכרת עכשיו, אחרי 50 שנה?", דברי שבייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully