וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובנין מספקת נחת לנוחי דנקנר

מיכאל רוכוורגר

12.8.2008 / 12:20

זרוע הנדל"ן של אי.די.בי רשמה ברבעון השני עלייה של38% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל. ההכנסות זינקו ב-134% ל-376 מיליון שקל

חברת נכסים ובנין, המשמשת כזרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי, המשיכה גם ברבעון השני להפגין תוצאות כספיות חיוביות, וסיפקה נחת לבעלים נוחי דנקנר, בתקופה מאתגרת אשר בה לראשונה לאחר 5 שנים צפויה לסיים אי.די.בי פיתוח את הרבעון השני של השנה בהפסד של 200-150 מיליון שקל.

נכסים ובנין, המנוהלת על ידי סגי איתן, סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 38% ברווח הנקי, לעומת הרבעון המקביל, לכ-40 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם זינוק של 47% ברווח לעומת התקופה המקבילה ל-119 מיליון שקל. הגידול ברווחיות נובע בעיקר מהרחבת הפעילות שבאה לידי ביטוי בעלייה בהכנסות מהשכרת נכסים, ממכירת דירות ומעלייה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה (אשר קוזזה על ידי גידול בהוצ' מימון).

הכנסות החברה מהשכרת נכסים עלו ברבעון השני ב-5% לעומת הרבעון המקביל ל-130 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשלמת הקמת מבנים וכניסתם למאגר הנכסים המניבים וכן לנוכח התרומה של נכסים שנרכשו, כמו קניון קרית אונו, מגדלי מת"מ 3 בחיפה ומרכז מסחרי במודיעין. הכנסות נכסים ובנין ממכירת דירות ומקרקעין זינקו ברבעון השני ב-148% ל-82 מיליון שקל. זאת, בעקבות הגידול בכמות הדירות שנמסרו וההכרה בהכנסות בגינן, המתבצעות בעקבות יישום תקני החשבונאות הבינלאומיים, ה-IFRS.

ההכנסות הכוללות של החברה גדלו ברבעון השני ב-134% ל-376 מיליון שקל. הרווח התפעולי של נכסים ובנין קפץ ברבעון השני ב-147% לעומת הרבעון המקביל ל-254 מיליון שקל.

החברה רשמה ברבעון השני הכנסות בהיקף של כ-162 מיליון שקל בגין העלייה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה. נכסים ובנין משערכת את הנכסים לפי שיעורי היוון שמרניים, הנעים בטווח של 8%- 11%. עלייה בשיעור חד במדד הגדילה את הוצאות המימון של החברה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ל-164 מיליון שקל. בתחום הנכסים המניבים, פועלת נכסים ובנין בעיקר באזורי ביקוש ברחבי הארץ, ומחזיקה בשטחים של 1.1 מיליון מ"ר בתפוסה של 95%.

נכון לסוף יוני, הכילה קופת מזומנים של החברה כ-2.1 מיליארד שקל. לנכסים ובנין יש תזרים מזומנים של כ-255 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה ירד נכון לסוף יוני 2008 לעומת סוף 2007 ב-12.4% ל-2.4 מיליארד שקל. זאת לנוכח חלוקת דיווידנד בסך 216 מיליון שקל וירידה בסעיף של קרן מהפרשי תרגום של חברות מוחזקות בחו"ל (בשל החלשות הדולר והיורו מול השקל).

התוצאות החזקות שמפגינה החברה באות ביחס הפוך לביצועי המניה אשר רשמה ירידה של 50% מתחילת השנה. ירידה זו נעוצה בעיקר בחששות המשקיעים מפני מימושו המוצלח של פרויקט הנדל"ן הענק בלאס וגאס, בו שותפות קבוצת אלעד של יצחק תשובה, אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין.

במסגרת הפרויקט, מתוכנן להיבנות בית מלון בן 3,500 חדרים, קזינו, מרכז מסחרי ומגדלי מגורים יוקרתיים בהשקעה של כ-8-7 מיליארד דולר. השותפים יצטרכו למחזר את ההלוואות בהיקף של מיליארדי דולרים עבור שלבי הבנייה של הפרויקט, אשר בנייתו צפויה להתחיל במהלך שנת 2009. בינתיים, דיווחה נכסים ובנין כי בסוף השבוע שעבר הוערכה בחצי שנה נוספת ההלוואה שנתקבלה באוגוסט 2007 ממוסדות פיננסים לצורך רכישת הקרקע בשטח של כ-1.5 מיליון מ"ר (חלקה של נכסים 25%).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully