וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה: נפסיק לתקוף בגיאורגיה

סוכנויות הידיעות

12.8.2008 / 12:22

הנשיא מדוודב הודיע כי החליט להפסיק את המבצע הצבאי של מדינתו בגיאורגיה, בעוד שהצבא הרוסי כבר התכונן לכבוש את הבירה טביליסי

במקביל, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לוורוב, קרא במקביל לנשיא הגיאורגי, מיכאיל סאאקאשווילי, להתפטר מייד מתפקידו. לדבריו "מוסקווה לא תסכים יותר לדון עם סאאקאשווילי בכל נושא שהוא. הדבר הטוב ביותר שהוא יכול לעשות הוא לפרוש ממשרתו". לוורוב הוסיף כי רוסיה תדרוש שצבא גיאורגיה לעולם לא יחזור לדרום אוסטיה.



הגיאורגים נערכו למתקפה על הבירה



בעקבות חוסר יכולתם של הגיאורגים להתמודד מול הכוחות הגדולים של המדינה השכנה, הודיעה הממשלה כי היא מחזירה את רוב חייליה לטביליסי, מחשש שרוסיה תמשיך במתקפה ותנסה להפיל את השלטון. בהודעה קרא הנשיא סאאקאאשווילי להתערבות בינלאומית, "כדי למנוע את נפילתה של גיאורגיה ואת המשך ההרג של חפים מפשע".



נשיא צרפת סרקוזי אמור היה לצאת לרוסיה כדי לנסות ולהשיג הפסקת אש, אולם טרם ברור האם אכן יטוס למוסקווה בעקבות הודעתו הדרמטית של הנשיא הרוסי. סרקוזי קיווה לנצל את מעמד מדינתו כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי ואת קשריו הטובים עם מוסקווה כדי לסיים את הסכסוך. הוא אמור היה להיפגש תחילה עם הנשיא הרוסי מדוודב ולאחר מכן, לצאת לגיאורגיה כדי להיפגש בערב עם הנשיא סאאקאאשווילי.



שר החוץ הצרפתי, ברנרד קושנר, ביצע את ההכנות לקראת הדיונים שאמורים היו להתקיים, והניח על שולחנו של סאאקאאשווילי הצעה להפסקת הקרבות. הנשיא הגיאורגי הסכים לתוכנית, שכוללת הצבת כוח שמירת שלום מעורב יחד עם חיילים בערים הנחשבות לעיקר המחלוקת בין המדינות.



רוסיה מצדה לא הגיבה ליוזמה, אך צרפת קיוותה שמוסקווה תיעתר בחיוב, לאחר שפאריס התנגדה לצירופה של גיאורגיה לברית נאט"ו, בהתאם לעמדת הרוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully