וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 41 שנה: הרולינג סטון מצטמצם

12.8.2008 / 13:04

עוד קורבן למשבר בעיתונות המודפסת: מגזין המוסיקה המיתולוגי נכנע לירידה במכירות ומקטין את עמודיו, בתקווה למשוך מפרסמים וקונים

מגזין המוסיקה האמריקאי הנודע רולינג סטון (Rolling Stone) חשף אתמול כי הוא מתכנן מהפך עיצובי, במסגרתו יקטנו העמודים הגדולים שהיו לסמלו המסחרי ויעברו לגודל מגזיני סטנדרטי. זאת במטרה להגדיל את הפרסום ולחזק את המכירות המידלדלות.

הדפים הגדולים של הרולינג סטון בידלו אותו ממגזינים מתחרים במשך יותר מ-30 שנה. ואולם החל במגזין שייצא לאור ב-17 באוקטובר הם יהיו היסטוריה. "זה מרגיש כמו צעד טבעי לחלוטין עבורנו", אמר וויל דאנה, עורך במגזין. "תמיד מרגש לחדש ולשנות, לצמוח ולעשות דברים אחרת".

בכירים במוציאה לאור של המגזין, וונר מדיה, אמרו כי התפוצה של הרולינג סטון גדלה לשיא של כל הזמנים – קרוב ל-1.5 מיליון עותקים. ואולם מכירות העותקים בדוכני העיתונים צנחו ל-115,644 במחצית הראשונה של 2008, בהשוואה ל-119,735 בתקופה המקבילה ב-2007.

"ספגנו תחרות קשה בדוכני העיתונים באחרונה, כפי שקורה בכל התעשייה כיום, והירידה משקפת פחות או יותר את מצבנו ביחס למתחרים", אמר דאנה. בחברה מצפים שהפורמט החדש ייתן דחיפה למכירות העותקים הבודדים, משום שבעבר גודלו של המגזין נתפס כמסורבל ולא נוח ולכן הוא לא הוצג באופן בולט בדוכנים.

בפורמט החדש, דפי המגזין יודבקו במקום להיות מהודקים, וכך יהיה קל יותר למפרסמים להכניס תוספות פרסומיות, אמרה בת' ג'ייקובסון, דוברת הרולינג סטון. העיצוב-מחדש יאפשר למוציאה לאור גם להוסיף 16-20 עמודים נוספים של תוכן ולשלב בקלות יתרה מודעות בגודל עמוד שלם.

רולינג סטון החל להתפרסם ב-1967 בסן פרננסיסקו. המגזין מקדיש את עיקר תכניו למוסיקה ותרבות הפופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully