וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הפסח הקפיץ את הכנסות גולף ב-21%

טל לוי

12.8.2008 / 13:30

הירידה בהוצאות המימון הזניקה הרווח הנקי פי 6 ל-33.5 מיליון שקל. גולף נהנתה ממחירים נמוכים ששילמה על מוצרי הטקסטיל שהיא מייבאת

חברת האופנה גולף מקבוצת אי.די.בי מציגה הבוקר תוצאות נאות המעידות על עלייה של 21% במכירות (ל-186.7 מיליון שקל), עלייה של 55% ברווח התפעולי ל-43.6 מיליון שקל ועלייה של פי 6 ברווח הנקי שהסתכם ב-33.5 מיליון שקל.

אחת הסיבות לעלייה החדה במכירות היא חודש פסח שחל השנה ברבעון השני של 2008 לעומת השנה שעברה בה חל חג הפסח דווקא ברבעון הראשון. אי לכך, מדובר בהשוואה של רבעון הכולל את חודש פסח, המאופיין בקניות מרובות, לרבעון רגיל.

גולף נהנתה ממחירים נמוכים ששילמה על מוצרי הטקסטיל שהיא מייבאת לאור הגדלת הכמויות שהיא רוכשת, מעבר לרכש ישיר מספקים וכמובן הירידה החדה בשער הדולר. שיפור זה איפשר לגולף להציג עלייה של 15% בלבד על רכישת הסחורה ל-69 מיליון שקל ואיפשרו לחברה להציג עלייה של 26% ברווח הגולמי שהסתכם ב-117.65 מיליון שקל. השיפור ברווח הגולמי לא רק כספי: שולי הרווח הגולמי ברבעון השני עומדים על 63.4% מהמכירות לעומת 61.2% מהמכירות ברבעון המקביל.

גולף מפעילה 202 חנויות חלק במתכונת של חנות בתוך חנות. ברבעון השני של 2008 פתחה גולף שתי חנויות חדשות אולם סגרה אחת. החברה היא קמעונאית הפועלת ב-2 תחומים עיקריים: אפנת ההלבשה הכולל הלבשה עליונה ותחתונה לנשים ולגברים באמצעות חמש רשתות (גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי וספרינט) המונות 138 חנויות. התחום השני הוא אופנת הבית הכוללת מוצרי טקסטיל וכלי מיטה, מוצרי קרמיקה וזכוכית וכולל 64 חנויות.

אחת הנקודות החזקות בדיווח הוא הוצאות המימון שירדו מ-17 מיליון שקל למיליון שקל בלבד. הסיבה לכך היא שברבעון המקביל כללו ההוצאות סכום של 16.7 מיליון שקל עבור שערוך התחייבויות עבור כתבי אופציה לפי השווי ההוגן. מאז 23 בספטמבר, אישר בית המשפט כי מחיר המימוש בשני כתבי האופציה לא יוצמדו יותר למדד המחירים לצרכן ולכן גולף אינה זקוקה לביצוע שערוכים נוספים. מניית גולף הפגינה עמידות בחצי השנה האחרונה כשאיבדה רק 11%. לשם השוואה, מדד תל אביב 100, במסגרתו נסחרת החברה, איבד בתקופה זו 19.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • גולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully