וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מתכנן להטיל פיקוח הדוק על תקציב הביטחון

טל לוי

12.8.2008 / 14:37

במסגרת השינויים המבניים של האוצר ל-2009 מתוכננים שידור פרסומות בכבלים ובלוויין, הקמת ועדה לפיקוח על ההשכלה הגבוהה והרחבת תוכנית ויסקונסין

הקמת רשות למדידה, הערכה ודירוג של איכות ההוראה וועדה לבקרה על תקציב הביטחון, הן רק חלק מהשינויים המבניים הכלולים בהצעת התקציב של משרד האוצר לשנת 2009.

בין השינויים המופיעים ניתן למצוא הקמת ועדה להתאמת הבקרה והפיקוח על תקציב הביטחון, בה יהיה חבר מטעם מנכ"ל משרד הביטחון והיא תגבש המלצות בדבר הצעדים הנדרשים כדי להשוות את כללי הפיקוח והבקשה על תקציב הביטחון לאלה הנהוגים במשרדי ממשלה אחרים.

רפורמה מתוכננת הוספת היא בתחום שידורי הטלוויזיה שם מציעים מהפיכה של ממש בדמות אישור לכבלים וללווין לשדר פרסומות למנויים. באוצר כותבים כי ההוצאה עבור טלוויזיה רב ערוצית היא מן הגבוהות בעולם וסבורים שם כי היתר לשידור פרסומות יוזיל את דמי המנוי.

עוד מתכוונים באוצר להקים רשות למדידה, הערכה ודירוג של איכות ההוראה והמחקר במערכת ההשכלה הגבוהה. היחידה תוקם עד מארס 2009 במשרד החינוך ומטרתה לתאם השתתפות מוסדות ההשכלה הגבוהה במחקרי הערכה ומדידה בינלאומיים וביצוע הערכה תקופתית לגבי איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה.

חיזוק מודל ה-land lord בנמלי ישראל: מודל בו הממשלה אחראית על מדיניות פיתוח הנמלים והרגולציה אולם זכויות המקרקעין בתחום הנמל, ניהול המקרקעין ופיתוחים מסורים לגוף יחיד (land lord, בעל הבית) המהווה גוף בעל מאפיינים ציבוריים. הוא גם שאחראי לניהול השירותים, התשתיות והמתקנים המשותפים. מן הצד השני, שירותי הנמל בציבור ניתנים בידי תאגידים המתחרים ביניהם.

עוד מתכננים באוצר להרחיב את תכנית אורות לתעסוקה ("תכנית ויסקונסין"). מטרת התכנית היא לשלב מובטלים במעגל העבודה. באוצר מגדירים את התכנית כ"מוצלחת ביותר" וזאת על סמך ניסיון בן 3 שנים. על פי המודל, גופים פרטיים הם שישלבו את המובטלים בעבודה לאחר שנבחרו באמצעות מכרז. "פריסתה הארצית של התכנית תתרום רבות להגדלת שיעור התעסוקה בישראל ולצמצום העוני בישראל, אשר הינם ממטרותיה של ממשלת ישראל", נכתב בהצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully