וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אולמפיאדה: שוק הרכב הסיני תקוע

12.8.2008 / 14:56

השוק השני בגודלו בעולם חווה האטה דרמטית בגלל עליית מחירי הדלק ואסונות הטבע שפקדו את המדינה. התחזית לא מבשרת טובות

שוק הרכב הסיני – השני בגודלו בעולם – מאבד כוח במהירות גדולה מהצפוי בשל ההאטה הכלכלית, עליית מחירי הדלק ואסונות טבע שפקדו את המדינה. התחזית היא כי הגידול במכירות יגיע ל-50% מהצפוי ב-2008.

בשלוש השנים האחרונות הייתה סין אחת מנקודות האור המעטות עבור תאגיד ג'נרל מוטורס ועבור ענקיות רכב בינלאומיות אחרות שנאבקות בהאטת שוקי הרכב בארה"ב ובאירופה. אבל הצמיחה במכירות – שבשלוש השנים האחרונות הסתכמה בסין ב-20% בשנה – הואטה ביולי לשיעור חד-ספרתי לראשונה זה שנתיים. ייתכן שמצב זה מבשר על הבאות, גם אם מתווי המדיניות הכלכלית בסין יעניקו תשומת לב מיוחדת לענף.

מכירות המכוניות בסין גדלו ביולי ב-6.79% בהשוואה ליולי אשתקד, השיעור החודשי הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות. עקב ההאטה, מלאי המכוניות החדשות הלא-מכורות טיפס לשיא של ארבע שנים בסוף יוני – 170 אלף. הצמיחה במחצית הראשונה ירדה מתחת ל-20%, בין השאר בשל אסונות טבע. סופות שלג בתחילת השנה פגעו במשלוחים של חלקי חילוף והרחיקו את הקונים מאולמי התצוגה. רעידת האדמה הקשה שאירעה במאי בחבל סיצ'ואן פגעה עוד בנכונות הצרכנים לקנות.

נוסף על כל אלה, הזינוק הבלתי צפוי במחירי הדלק תרם את תרומתו. עד כה, מחירי הדלק לא הדאיגו במיוחד את רוכשי המכוניות הסינים, הודות למחיר המקסימום שקבעה המדינה ואשר הגן עליהם מהעליות הגלובליות שהגיעו לשיא ביולי. אבל העליות של יוני העלו את מחיר הדלק והדיזל לצרכנים בכ-20% - העלייה הראשונה זה שבעה חודשים והתלולה ביותר אי פעם.

סקר שנערך בקרב גולשי אינטרנט סינים בחודש שעבר העלה כי 26% מהמשיבים שעמדו לרכוש רכב חדש השנה החליטו לדחות ביצוע העסקה. "לצרכנים הסינים יש סיבות אחרות לדאגה, מעבר לשאלה כיצד יממנו רכישת רכב", אומר האנליסט צ'ן קוויאונינג. "המצב יגרום להם להתחיל לתהות לגבי העתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully