וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתוראן רושמת ירידה של 19% ברווח הנקי: מ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-2.5 מיליון דולר

ניר צליק

12.8.2008 / 14:53

ההכנסות זינקו ב-45%, מ-24.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-35.2 מיליון דולר ברבעון הנוכחי

החברה רשמה רווח נקי של 2.5 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, ירידה של 19% מרווח נקי של 3.1 מיליון דולר או 13 סנט למניה פרופורמה ברבעון המקביל. תוצאות הרבעון המקביל אשתקד מוצגות בניכוי טלמטיקס, שמכירתה הושלמה בסוף 2007, כדי לאפשר השוואה על בסיס זהה בין הרבעונים.



שלא על בסיס הכללים החשבונאיים המקובלים, רשמה החברה רווח נקי של 4.3 מיליון דולר או 20 סנט למניה, ובכך עקפה החברה את ציפיות האנליסטים שהיו לרווח של 19 סנט למניה.



לדברי החברה, הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהצמיחה המתמשכת בבסיס המנויים של החברה בברזיל וישראל במהלך הרבעון. החברה רשמה גידול של 15 אלף מנויים ברבעון הנוכחי, והגיעה לכ-479 אלף מנויים סך הכל. כמו כן, החברה מייחסת את השיפור בהכנסות לפעילות חברת מפה שנרכשה לאחרונה, גידול בהכנסה הממוצעת למנוי והיחלשות הדולר האמריקאי.



הרווח התפעולי עלה גם הוא, והסתכם ב- 6.8 מיליון דולר (19.3% מההכנסות), בהשוואה ל-4 מיליון דולר פרופורמה (16.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.



הוצאות המימון ברבעון השני הסתכמו בכ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מימון פרופורמה של כ- 691 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. חלק נכבד מהוצאות המימון החריגות נובע מהפיחות של שער הדולר מול השקל.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בכ-5.3 מיליון דולר. בניכוי הוצאת המימון המצוינת לעיל תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-7.8 מיליון דולר. במהלך הרבעון ביצעה החברה רכישה עצמית של 700 אלף ממניותיה בסכום כולל של כ-8.9 מיליון דולר. קופת המזומנים של החברה ושווי המזומנים הסתכמו בכ-53.5 מיליון דולר, זאת בהוואה ל-37.9 מיליון דולר נכון לסוף שנת 2007.



אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן, אמר כי "הרבעון השני היה טוב מאד, בעיקר מבחינת השיא בהכנסות ובצמיחה יחד עם השיפור החד ברווחיות כאשר אנו רואים בבירור את פירות השקעותינו במהלך שנה שעברה. מיצובה החזק של החברה בשוק יחד עם המודל העסקי הייחודי המבוסס על הכנסות חוזרות מבסיס המנויים הצומח שלנו הינם היסוד לתוצאות. אנו צופים כי נמשיך להראות צמיחה בהכנסות וברווח בהמשך השנה ולאחריה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully