וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מפתיע: הישראלים לא מרוצים משירותי הממשלה

דורון שלו

12.8.2008 / 16:07

רק 32% מאזרחי ישראל חושבים שמערכת החינוך מתפקדת. הדעה שלנו על המשטרה לא טובה בהרבה. 67% מרוצים ממערכת הבריאות

עד כמה אתם שבעי רצון משירותי הממשל בישראל? הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את הסקר החברתי לשנת 2007 על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה.

מערכת החינוך, כצפוי, זוכה למעט מאוד קרדיט מאזרחי ישראל ורק כשליש (32%) מעריכים את תפקודה של המערכת המחנכת את דור העתיד כטוב. בחלוקה מגזרית, רבע מהיהודים מעריכים את תפקודה של מערכת החינוך כטוב, לעומת 68% מהערבים.

מה דעתנו על מערכת אכיפת החוק? רק 35% מהישראלים חושבים שתפקודה של המשטרה טוב. כ-23% מהישראלים הבוגרים נפלו קורבן בשנה שעברה לאחת מהעבירות שנבדקו בסקר (גניבת רכב, פריצה לרכב, פריצה או גניבה מדירה, גניבה ללא שימוש בכוח, פגיעה גופנית, הטרדה מינית). כ-55% מהם דיווחו על כך למשטרה. מיעוט של כ-30% מאלה שדיווחו למשטרה היו מרוצים מטיפולה. 38% מהערבים חושבים שתפקודה של המשטרה טוב, לעומת 24% בקרב היהודים.

מערכת הבריאות. קרוב ל-90% מבני 20 ומעלה השתמשו בשנה האחרונה לפחות באחד משירותי הבריאות. 67% מבני 20 ומעלה חושבים שתפקוד מערכת בריאות בישראל הוא טוב, 89% מקרב הערבים לעומת 63% מהיהודים.

ומה באשר למערכת המשפט שנוטה לסחבת בטיפול בתיקים בהם היא אמורה לטפל? 45% מבני 20 ומעלה מעריכים את תפקודם של בתי משפט בארץ כטוב: 39% בקרב היהודים, לעומת 72% בקרב הערבים.

לדירוג גבוה יחסית זוכה הביטוח הלאומי. 57% מהאזרחים שהשתמשו בשירותי המוסד מעריכים את תפקודו כטוב. 38% מתושבי הרצלייה ו-43% מתושבי רעננה שהשתמשו בשירותי ביטוח לאומי מעריכים את תפקודו כטוב, לעומת 79% מתושבי בני ברק ו-77% מתושבי נצרת.

כנראה שעיקר הטענות כנגד התחבורה הציבורית בישראל באה מצדם של בעלי רכבים פרטיים. אלה המשתמשים באוטובוסים באופן סדיר, כנראה מסופקים מהמצב הקיים. 76% מכלל בני 20 ומעלה סבורים שתפקודה של התחבורה הציבורית בישראל הינו טוב: 87% בקרב הערבים, לעומת 74% בקרב היהודים. הרכבת זוכה לציון גבוה אף יותר כש-81% מכלל בני 20 ומעלה סבורים שתפקודה של רכבת ישראל טוב. מהנתונים עולה כי, אין הבדלים בתפיסות לגבי תפקודה של רכבת ישראל בין אלה שמשתמשים בה לבין אלה שאינם משתמשים.

האקדמאים רוצים שינוי בחינוך

השאלון גם איפשר למרואיינים להביע את דעתם. "אילו היית בין מקבלי ההחלטות במדינה, לדעתך, מהו המוסד או השירות הציבורי בו היית מתחיל/מתחילה בשיפורים?"

47% מהישראלים הבוגרים חושבים שיש להתחיל את השיפורים במערכת החינוך, 13% - בשירותי הבריאות, 10%- במשטרת ישראל. 16% מהנשים היו מעדיפות להתחיל את השיפורים בשירותי בריאות, לעומת 9% מהגברים. 14% מהגברים היו מעדיפים להתחיל את השיפורים במשטרת ישראל, לעומת 7% מהנשים. 48% מהיהודים היו מעדיפים להתחיל את השיפורים במערכת החינוך, לעומת 38% מהערבים.

21% מהערבים היו מתחילים את השיפורים ברשויות מקומיות – השיעור גבוה פי 5 בהשוואה ליהודים (4%). כ-60% מבעלי השכלה אקדמית היו מעדיפים להתחיל את השיפורים במערכת החינוך, לעומת 40% מאלה שלמדו ללא תעודה ו-47% מבעלי השכלה על תיכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully