וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאיים: קיצוץ בתקציבי מוסדות ההשכלה הגבוהה שלא יגישו דו"חות כספיים המציגים את מצבן האמיתי

רותם סלע

12.8.2008 / 17:18

לטענת האוצר מוסדות ההשכלה הגבוהה מסתירים התחייבויות של למעלה מ-10 מיליארד שקל לעובדיהם



האוצר כבר לא מאמין להשכלה הגבוהה. על פי טיוטת חוק ההסדרים שהוגשה על ידי משרד האוצר, מסתירים מוסדות ההשכלה הגבוהה התחייבויות אקטואריות של למעלה מ-10 מיליארד שקל לעובדיהם. האוצר מציע לקנוס מוסדות השכלה גבוהה שלא יגישו דו"חות כספיים מבוקרים כהלכה בהעברה של 95% בלבד מהתקציב המוקצב להם.



מוסדות ההשכלה הגבוהה הנסמכים על תקציבי המדינה יגישו בכל שנה את דו"חותיהם הכספיים לשנה שעברה עד סוף חודש מארס. על פי דו"ח מבקר המדינה משנת 99' הנחתה הוועדה לתכנון ותקצוב (הות"ת) את האוניברסיטאות שלא לרשום במסגרת התקציבים והדו"חות הכספיים המוגשים לה את ההתחייבויות שיש לגופים אלו כלפי העובדים. נכון לעריכת הדו"ח לפני כמעט עשור, עמדו התחייבויות אלו על כ-9.7 מיליארד שקל. לטענת האוצר, מאז לא השתנה דבר בדיווח ההתחייבויות - שרק הלכו וגדלו.



מהות"ת נמסר כי בימים אלו מסתיים מהלך שיביא לדיווח אחיד של כל המוסדות הציבוריים להשכלה גבוהה בישראל, שיחול כבר משנת הלימודים הנוכחית. עוד נמסר כי בות"ת רואים באופן חמור את התנהלותו של משרד האוצר ואת העובדה כי יש בכוונתו להעביר החלטות חד צדדיות במסגרת חוק ההסדרים ותקציב 2009, מבלי שרעיונות אלו נדונו ונבחנו על ידי המועצה להשכלה גבוה
(המל"ג) והות"ת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully