וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר הלחץ על משפחת סולצברגר: דירוג האשראי של ניו יורק טיימס עלול להיחתך לדרגת "זבל"

נמרוד הלפרן

12.8.2008 / 18:09

מו"לית העיתונים תיאלץ לצמצם הדיווידנד למשקיעים, לדברי אנליסטים



דירוג האשראי של מו"לית העיתונות האמריקאית (סימול NYT) - הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר - עלול לרדת לדרגת "זבל" על רקע המשך הנפילה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת של החברה, וכן במידה שהחברה לא תצמצם את היקף הדיווידנד המחולק למשקיעים. כך העריכה חברת דירוג האשראי מודי'ס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מודי'ס ציינה כי החברה עשוי לחמוק מהורדת דירוג האשראי שלה לדרגת "זבל", אם תצמצם את הדיווידנד המחולק למשקיעים שעלותו לחברה 132 מיליון דולר בשנה. "כך תהיה אפשרות להגדיל את כמות המזומנים העומדים לרשותם לצורך השקעות וצמצום חובות", אמר אנליסט מודי'ס, ג'ון פצ'לה, בראיון לבלומברג. "בכפוף לאופן שבו ינצלו את הכסף שיתפנה, הדבר עשוי לסייע לדירוג האשראי של החברה", הוסיף.



פרמיית הסיכון על אג"ח של ניו יורק טיימס עלתה ב-0.27% מאז פרסום הדו"חות הרבעוניים המאכזבים של החברה לפני שלושה שבועות. מחיר חוזי CDS המבטחים כנגד חדלות פירעון של אג"ח של ניו יורק טיימס בשווי 10 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים נסחרים במחיר של 397 אלף דולר - רמת מחירים המשקפת לחברה דירוג אשראי של Ba3 - דרגת "זבל" ושלוש דרגות מתחת לדירוג שמעניקה מודי'ס בפועל לאג"ח של החברה - Baa3.



חברת דירוג אשראי אחרת, סטנדרד אנד פור'ס (S&P), מעניקה לניו יורק טיימס דירוג אשראי של BBB מינוס - דרגה אחת מעל לדרגת "זבל". עם זאת, לדברי אנליסטית סטנדרד אנד פור'ס, אמילי קורני, דירוג זה כבר מגלם את עלות תשלומי הדיווידנד.



מניית ניו יורק טיימס נפלה ב-39% מאז הודעת החברה בחודש מארס 2007 על הגדלת הדיווידנד הרבעוני המחולק למשקיעים ב-31% ל-23 סנט למניה - העלאת הדיווידנד החדה ביותר זה עשור - בניסיון לפייס את המשקיעים.



חובותיה של ניו יורק טיימס מסתכמים ב-1.1 מיליארד דולר, מהם 400 מיליון דולר לפירעון בחודש מאי 2009. "הורדת דירוג האשראי של החברה תקשה על החברה לממן מחדש את חובותיה", העריך אנליסט ברקליס קפיטל, הייל הולדן, בראיון לבלומברג. "זה עשוי להיות מסובך עוד יותר כאשר אתה שורף מזומנים על חלוקת דיווידנד", הוסיף.



ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם ועיתונים נוספים, רשמה ברבעון השני של השנה ירידה ברווחיה והכנסותיה על רקע המשך הנפילה בהכנסותיה מפרסום. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 21.1 מיליון דולר, או 15 סנט למניה - נפילה של 82% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. הכנסות החברה בתקופה המדווחת ירדו ב-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-742 מיליון דולר.



הכנסות החברה מפרסום מודעות צנחו בקרוב ל-11% ברבעון, בעקבות נפילה של קרוב ל-25% בהכנסות מפרסום מודעות מסווגות. עם זאת, הכנסות החברה מפרסום מודעות באתרי האינטרנט של עיתוניה זינקו ביותר מ-18% ליותר מ-80 מיליון דולר.



ראש משפחת סולצברגר, ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס - נתון בשנים האחרונות לביקורת גוברת על שליטתה של המשפחה בחברה. משפחת סולצברגר שולטת בחברה באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות 1% בלבד משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה.



מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.



בשנה שעברה נרשמה הסלמה ביחסים בין משפחת סולצברגר לבין בעלי מניות החברה, ובראשם בנק ההשקעות , לאחר שהמשפחה משכה את נכסיה הפרטיים שנוהלו על ידי הבנק, על רקע ביקורת מצד מנהל השקעות בבנק על שליטת המשפחה בחברה.



בין הנכסים שמשכה משפחת סולצברגר ממורגן סטנלי היו גם החזקות המשפחה בניו יורק טיימס, בשווי של 690 מיליון דולר, שבנק ההשקעות החזיק בהן כנאמן.



החלטת המשפחה התקבלה לאחר שחסן אל-מסרי, מנהל זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, אשר מחזיק עבור משקיעים חיצוניים בכ-7% ממניות ניו יורק טיימס, דרש מהחברה ב-2006 לזנוח את מבנה המניות הנוכחי שלה, אשר מעניק למשפחה את השליטה בדירקטוריון ניו יורק טיימס.



אל-מסרי קרא לראשונה באפריל 2006 לניו יורק טיימס לערוך הצבעה על שינוי מבנה המניות של החברה באסיפה השנתית של בעלי המניות, לאחר שמחיר מניית ניו יורק טיימס נחתך ביותר ממחצית בתוך שלוש שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully